Mikroannostelu (microdosing) ja mahdolliset terveyshyödyt

Viesti yhdistettiin ketjuun: Palaute ja kehitysehdotukset

Kuinka pitkään ootte mikrodosettanu ennenku on ollu jotain positiivisia vaikutuksia tullu? Ja millaisella rytmillä? Itse kokeilin tota Fadimanin rytmiä että annospäivän välillä 3-4 välipäivää muttakun mitään oikeansuuntaista ei tapahdu.

oon mikrodosettanu päivittäin 0.2-0.4g (MOBY DICK) annoksilla eli aika isoja annoksia…hyötyjä on tullu mutta myös jonku verran pahoinvointia…

jakso kestäny muutaman viikon ja tulokset on ollu hyviä…tuntuu että aivot toimii paremmin…

nyt oon suunnitellu että en enää mikrottelis vaan ihan normaaleja 1-2g annoksia…viimes otin 4.8g moby dick eikä ollu enää kiva olo fyysisesti…

1-2g annoksilla ei tuu niitä huonoja oloja mulla ollenkaan sillon jos syö silokkeja tai jotaki albinoja…

lisäksi oon huomannu että sienisä oleva pigmentti aiheuttaa mulla sitä etovaa tunnetta jota en kaipaa…

tämä pigmentti asia on selevinny ihan vaan testaamalla…albinot tai no (MOBY DICK) ei aiheuta sitä pahhoinvointia sillon jos annoskoko ylittää sen rajan että lähtee tripille…

edit: 01.02.24

Suurimmalle osalle liian isoja määriä mikroannosteluun, vaikka kyseessä olisi cubensis. Aina maininta sienilajista annosmäärien yhteyteen.

Jotkut suosivat mikroannostelussa akuutin kokemuksen tasolla täysin huomaamattomia määriä ja toisille sopii paremmin annokset jotka huomaa olotilassa kutakuinkin yhtä kevyesti kuin kupillisen kahvia. Myös tätä isommista annoksista näkee usein puhuttavan “mikroannosteluna”, mutta mielestäni se on harhaanjohtavaa ja vesittää koko termin järkevää käyttöä.

Mikä pigmentti ja miten olet päätynyt tähän johtopäätökseen?

Eikö tossa päivittäisessä käytössä oo kuitenkin riski että tolet kasvaa? Kirjallisuudessa suositellaan 3 välipäivää oli se regimen mikä vaan.
Mä nyt ajattelin lisätä dose-päiviä, 2-3 pvää dose ja sit 3-4 off. Dose mulla ollu 0.06-0.12 g cubensis eli tosi pieni.
Ajattelin myös lisätä 5-htp lisän kun mulla tullu joku laskun tapainen noillakin määrillä.

Miten sienistä voi tulla tuommosta jälkioiretta micromäärillä?
Ja sit toinen, että miten kannattaa silloin toimia, jos micromäärän annos sattuu menemään hiukan yli, ja alkaa ahdistamaan?
Vaikutuksen pitäisi kyllä mennä ohi ajan kanssa, mutta niissä oloissa tulee kyllä semmonen tunne, ettei oikein tiedä mitenpäin pitäisi olla… :S

Joo, sepäse kun ei pitäis tullakaan… mut olo kuitenkin aika paska. Ja onhan mulla syyt miksi lähdin tälle sienireissulle, kun oma vointi ei ole ollut hyvä muutenkaan.
Liekö sitten ihan jostain muusta syystä mutta ajattelin kokeilla vielä jos tosta 5-htp buustista olis tähän joku apu.

ei mua oo häirinny toleranssin nousu…oon mikrottelun (n 2vko) jäläkeen ottanu trippi annoksen ja hyvin tuntu toimivan…

kuhan täsä tarjoutuu mahollisuus niin olis tarkotus koittaa että mitä jos ottais kerran viikkoon isomman annoksen 1-2g…varmaan lähemmäs 2g…

jostain taisin kuulla että olis hyvä pittää pari viikkua väliä mutta saman kuulin myös siitä että jos mikrottelee niin pitäs olla väliä että sais hyötyjä isommilla annoksilla…siksi aattelin testata ihte tämänki…

voihan se olla että kaikilla on vähä erilainen palautumiskynnys ja osa pystyis käyttämään sieniä usiammin ja lyhyemmällä tauolla…

esimerkkinä vaikka MDMA josta mulle ei tuu huonoja oloja seuraavalle päivälle vaan on semmonen kevyt ja puhistunu olo…tästäki usiampi tuttu kertonu että meinaa olla masennusta jne jos ottaa MDMAta…

Itse en kyllä suosittele joka viikko ottamaan noin isoa annosta. Semmonen 3 viikkoa on pitäny olla väliä että trippi ois suunnilleen yhtä vahva kuin edellinen jos sama annos kyseessä. Mieluiten kuukausi. Mikrotus taas ei tunnu nostavan toleranssia yhtä voimakkaasti isompiin annoksiin verrattuna.

Oma kokemus on että sienet kuluttaa aika paljon energiaa ja menee ainakin päivä ennenku vireystila palautunu lähelle normitasoa (Yli 1g cubensis annokset). En tiedä onko kyse serotoniinivajeesta vai mistä jos tieteellistä nimitystä tuolle energiavajeelle haluaa hakea mutta sana energiavaje tai “puhki oleminen” tai “lopussa” kuvaa hyvin sitä olotilaa mikä seuraa sienten liikakäyttöä.

Voi olla että jos testaat tuota viikottaista annosta 1-2g niin tulet samaan tulokseen kuin minä ja vähennät sienten käyttöä pakon edessä.

voihan se olla tai sitte löytää ihtelleen hyvän…siksi täsä testailen että löytys…

mulla on sienistä ollu ihan järkiään seuraavana päivänä hyvä levollinen ja selevä olo…jotenki tuntuu että just se väsymys ois pois…

on siis diagnoosi joka tätä väsymystä aiheuttaa ja tuntunu että kaikki psykedeelit auttaa siihen…jopa paremmin mitä määrätty lääkitys…lääkitystä en aukase sen tarkemmin…varjeltua tietua…

1 tykkäys

En ole viimeaikoina mikrottanut ollenkaan, mutta kun mikrottelin, huomasin että mikrotus kannattaa ajoittaa siten että pyrkii tekemään jotain produktiivista tai haastavaa annoksen ottamista seuraavan 3 tunnin sisällä. Silloin annoksen ollessa sopiva moni aiemmin haastavalta tai vastenmieliseltä tuntuva asia muuttuu helpommaksi tai mukavammaksi. Oma tulkinta tästä on se että sienet pakottavat elämään nykyhetkessä jolloin aivoissa olevat jumit jäävät taka-alalle ja mennyt ei enää pääse yhtä vahvasti määrittämään tulevaa. Näin pystyy siis uudelleenohjelmoimaan itseään.

Itselläni tämä annos vaihteli sen mukaan mitä oli tarkoitus tehdä. Sosialisoimiseen riitti pieni annos (0.05g cubensis) ettei kontrollin puute ala ahdistamaan, kun taas johonkin itsenäiseen toimintaan tai jonkin asian läpikäymiseen 0.1 - 0.2g cubensista. Toleranssitaukoa pidin aina silloin kun sienille ei ollut mitään järkevää tarvetta päivän aikana. Viikkoon tuli ehkä 2-4 mikrotuspäivää. Hyödyt tulivat itselleni pääasiassa yksittäisistä oivalluksista/onnistuneista tilanteista jotka sienet mahdollisti.

vois jossain kohtaa ihtekki testata tuommosia alle 0.1g ja annoksia että onko niillä mulle positiivisia vaikutuksia…isommilla mikrodose (alle 0.4g) annoksilla saanu hyviä tuloksia…tosin se pikku ahina tahtoo tulla…

jännä kuin samankaltanen se on tupakasta johtuvan ahistuksen kans…siis sen mikä tullee ko on polttamatta…ihte oon rääkänny ihtiäni varmaan 15vuotta on off tupakkaa ja nikotiinituotteita…helepompi olis kokonaan iliman…

no silti se vähä sama olo…

näyttää olevan aika radikaali ero 1.2g ja 2g välillä…2g vie jo ihan kivasti tripille ko nuo 1g annokset taas semmosia tosi lempeitä…

testasin että söin viime viikolla pelekkiä hattuja 1.2g ja nyt sitte pelekkiä varsia…tuntus äkkiseltään olevan sama määrä psiloja molemmisa…näin niinkö ihimiskokkeena…
olot hyvin samanlaiset vaikka päivät oli ihan erilaisia…

viime viikolla olin liikenteesä sienipäissään ja nyt tällä viikolla sitte vaan kämpillä tekemättä mittään…

kyllähän nuo sienet auttaa jopa kriisitilanteesa…mulla tuli aika iso muutos elämäsä vastaan ja tuntuu että nuo sienet auttaa paremmin yli vähä kaikenlaisisa haastavisa tilanteisa tai niitten jäläkeen…

sienenä: moby dick

2 tykkäystä

No joo, toi asioihin tarttuminen on ollu mulle aina ongelma, nykyään vielä enemmän kuin ennen. Toivottavasti tämäkin helppaisi jossain kohtaa. Ihan tosi paljon kun menee energiaa hukkaan kun kuitenkin ne tekemättömät hommat tressaa takaraivossa. Helpommalla pääsis kun hoitas ne pois ajoissa.

1 tykkäys

Mulla oli alkuun tuo sama, että tuntui oudolta ja ahdistavalta… Nykyään jos otan vähän isomman mikro-annoksen ja tulee sienimäisiä tuntemuksia niin ei ollenkaan huono olo!! Pikemminkin sellanen hupsuolo, ehkä tässä tullut kehitystä :smiley:

Viesti yhdistettiin ketjuun: Mdma ja ekstaasi