Mikroannostelu (microdosing) ja mahdolliset terveyshyödyt

Voiko jollain matalilla microdoseilla (vaikka 0.1g cubensista) olla elämänlaatua parantava vaikutus? Siis jos tuntuu, että terapiasta tai tämmösestä huolimatta kaikki vähän niinkun junnais paikallaan, eikä tiettyihin tavoitteisiin oo päässy. Ja sit toisekseen terapiat sun muut on melko tyyristä touhua, eikä niihin välttämättä kovin helpolla tule saamaan kelalta avustuksia.

Ja siis jos ei ole varma, että pystyykö trippaileman. Vaikka vähän oudolta voi kuulostaakkin, niin sieniin on voinut kehittyä kyllä jonkunnäköinen sekoamisen tms. pelko, joo…
Esim. kannabistakaan ei oo tullu käytettyä moneen kuukauteen, mikä on sinänsä ihan hyvä juttu.
Alkoa taas tulee otettua rentoutumisen merkeissä vähän lähes joka viikonloppu.
Tietenkin ihan kohtuullisissa määrissä kannattaa senkin suhteen pysyä myös.

Ok. Tuo 0.1g vois ehkä olla sopiva. Tuo 0.2g-> vähän jakaa mielipiteitä, koska jos sattuu vähänkää vahvempia olemaan, niin vaikutukset voi olla liian voimakkaat tähän tarkoitukseen.
Ja tuo oli vähän inhokki kokemus, ja riitti just siihen, että eipä tehnyt vähään aikaan mieli alkaa sieniä ottamaan…
Sitä ennen käytännössä vain hyviä kokemuksia.

Edit: Mielellään kyllä juttelisin näistä asioista ihan oikeiden asiantintijoiden kanssa foorumin sijaan, mutta ei oikein taida mahdollista olla se. Siis kun ei ole erityistä mielenkiintoa lähteä ottamaan mitään merkintöjä omakantaan, jne.

Onko täällä tietäjiä, jotka osaisi selittää mikä on mikrodosen oletettu vaikutusmekanismi? Mitä se tekee/mihin se vaikuttaa, jotta monilla/joillain “elämä paranee”?

Teen etätöitä koneella, ei mitään luovaa vaan aika näpytystä vaan - kirjoittamista, julkaisua jne. Soveltuuko mikrottajien mielestä tällaiseen hommaan vai suoriutuuko tehtävistään vaan hitaammin?

Onkohan turvallista autoa ajella 0.1 annoksilla? Tai jos aamupäivästä ottaa, niin alkuillasta varmaan ainakin jo uskaltaa?

Siis vielä vois tarkentaa vähän, että voiko sienet olla haitallisia tietyissä tapauksissa käyttää jopa pienissä (microdose) määrin?
Sillä nykyään tuntuu, että on jotenki skarpimpi, ja realistisempi, eikä usko niin helpolla mihinkään karmaan tai kohtalohöpinöihin, tms.

En tiedä johtuuko se n.4kk tauosta pajauttelusta (joka oli ihan maksimissaan vain viikonloppukäyttöä, ja silloinkin pidetty välillä useemman kuukauden taukoja välissä), sienien käyttämättömyydestä (viimeksi trippi 2018 keväällä, ja microdose viimeksi 2021 syksyllä), vai siitä että joissain määrin enemmän tulee oltuu eri ihmisten kanssa tekemisissä (tarkoitan lähinnä deittailua, koska muuten sama ydinporukka säilyny vuodesta toiseen).

Hei! Ajattelin kirjata ensikokemukseni sienistä microdosena(?) tähän lankaan…

Tänään aamulla ennen kahvia söin kärpäsen kokoisen yhden pienen silokin.

En tiedä oliko se pelkkää placeboa vai voiko oikeasti noin pienellä määrällä olla selkeitä vaikutuksia henkiseen hyvinvointiin.

En oo pitkään aikaan tuntenut yhtään mitään itsediagnosoidun masennuksen johdosta, mutta tänään oli erittäin hyvä päivä sitten vuosiin.

Tunsin olevani pitkästä aikaa “normaalissa olotilassa”.
Ikävä tunne päästä oli poissa ja tunsin olevani hetkessä erittäin läsnä murehtimatta mistään asiasta. Minulla oli erittäin rauhallinen ja vapaa olo. Pystyin nauttimaan hetkestä

Mun on suoritettava lisätutkimuksia meinaan tää vaikuttaa liian hyvältä ollakseen totta. Tää saattaa olla avain mun ongelmiin.

Tämä kaikki siis, vaikka sulla itelläs oli niin rajuja kokemuksia psykedeeleistä, (lähinnä tuo 25I-NBOMe, mikä oli vissiin ainoa kokemasi psykedeeli aiemmin?) että et uskaltanut edes harkita niitä yli 10 vuoteen?
Hyvä kuulla kuitenkin. :)

Sen takia juuri lähdin niin pienestä liikkeelle kuin yhden pienen silokin nauttimisesta ja yllätyin. En tosin tiedä oliko kaikki placeboa, sillä mulla oli tapana aina sillon kun käytin niit bomeja, että ennenku alkoi toimimaan ni päästin jo valmiiksi irti avoimin mielin ja olin valmis vastaanottamaan kaiken mitä vastaan tulee.

Mistä johtuu että kun mikrodosetan cubensiksia niin usein tulee huono olo, max 0.2 annoksella. mutta silokeista tulee hyvä olo vaikka ottaisi vähän enemmänkin. Onko muilla samoja kokemuksia?

Tämä nyt on täysin arvailua, mutta joillain ihmisillä tulee epämiellyttäviä tuntemuksia jos on otettu päihdyttävä annos, mutta on ns. siinä rajalla vaikuttaako vai ei. Suippumadonlakit on jonkun verran cubeja vahvempia niin voisi selittyä sillä?

0.2g kuivaa cubensista ei useimmin ole myöskään mikään mikroannos sen ollessa selvästi päihdyttävä. Useimmilla tuntemillani henkilöillä oikea mikroannos löytyy väliltä 0,01-0,1g kuivaa cubensista, yleensä sieltä aivan alkupäästä.

2 tykkäystä

Mulla itellä ekan kerran silokeilla microttaessa tuli ne epämiellyttävät olot, ja cubeilla ei. Eli aika tapauskohtaista näköjään.
Myöhemmin cubetkin teki juuri tuon olon, et lähteekö tripille vai ei, ja siinä kohtaa juuri rupesi ahdistamaan.

Tämä oli aika yleinen annoskoko monet kerrat, ja vielä ilman ongelmia. Pieniä vaikutuksia kyllä huomasi, jos tarkkaan keskittyi, muttei missään mielessä voi sanoa trippailuksi.
Eräällä kerralla kuitenki juuri tämä annos toi nuo edellä mainitut ahdistukset, mutta sepä se onkin, ku sienien pitoisuudet voi vaihdella keskenään. Ja cubensiksilla on menty tässäkin kohtaa.
Vanhalta foorumilta olin lukenu, että jotain pikkuvaikutuksia olisi hyvä tuntea, että näistä microannoksista olisi jotain hyötyä. Ja tästä tuli aatelma, että 0.2g olisi se sopiva annps minulle, koska tästä pienemmät ei tehneet niitä ihan pieniäkään vaikutuksia.

Ei oo tullu esim. 0.05g kokeiltua, joten en tiiä miten vaikuttaa. Kuitenki useammassa paikassa oli annettu ymmärtää, että microannos olisi väliltä 0.1-0.3g cubensista, ja kaikki muu olisi alle sen, tai sen yli.
Kuitenki jos jollain tulee jo tuosta pienemmällä määrällä jotain vaikutuksia, niin onko sillon vaan tavallista herkempi sienille?

Jännä kun tulee huono olo sellasesta dosesta mikä on siinä päihtymisen “rajoilla”. Huonolla ololla tarkoitan just ahdistusta ja tietynlainen vaikeus hengittää ja outoa tunnetta rinnassa…
Silokkeja otan maximissaan 0.05 koska sen verran stydejä. Cubensiksia sellanen 0.13 on osoittautunut itselleni hyväksi.

Mutta vaikuttavilla annoksilla itsellesi siis ei tule huonoa oloa?
Ja luin yhen artikkelin, ja katoin.videoklipin, jonka mukaan microannoksen kuuluisi olla noin viidestoistaosa vaikuttavasta annoksesta.

Eli mulla itellä noin 1 gramma cubensiksia sanoo jo jotain, ja vaikutuksia ilmenee. Mutta en tiedä voiko sitä sanoa vielä varsinaiseksi trippiannokseksi. 2 grammaa ainakin tarjoaa “perustripin” visuaaleineen toleranssista riippuen.
Eli lasketaanko se silloin tuosta 1 grammasta, vai 2 grammasta? Välimaasto eli 1,5g tekisi sen 0.1g cubensista.

1 tykkäys

Myös vaikuttavat eli “tuntuvat” annokset tuo huonon olon joskus.

Mulla ei vaikuttavilla annoksilla oo tullut tuommoista ahdistavaa kokemusta.
Tuo hieman suuri mikroannos oli oikeestaan ensimmäinen kerta, kun tuli moneksi tuntia ahdistava olo.
Oli semmonen tunne, että kohta matka lähtee päälle, ja vaikutukset voimistuu, mutta sitä sitten tullut lopulta ollenkaan. Jäi tommoseen välimaastoon pyörimään. Eli koittaa siinä arkijuttuja hoitaa samalla, mutta mieli harhailee koko ajan sinnetänne.
Tästä syystä miettiny, että olisiko justiin joku 0.05g annos cubensista kuivana aika varmanpäälle, ettei käy juuri noin, jos alkaa vielä microttelemaan?

Ja mulla ei ole ahdistavista matkoista kokemuksia, mutta voiko tuommoisen kokemuksen laskea siihen? Ja osaako niihin sienien osalta varautua tuon kokemuksen myötä mitenkään?
Siis jos lähtee tauon jälkeen vaikuttavia annoksia ottamaan.
Ja se muutaman tuntia kestävä ahdistus ei niinkään vaivaa tässä, vaan enemmänkin se, jos tulee jälkeenpäin useammalle päivää jotenki ahdistuneempi olo. Vaikka harvemmin näin luulisi käyvän kuitenkaan.

kysäsen nyt täältä kö en oo mitenkään taitava tuo haun kans…miten tuo mikrodosetus kannattais hoitaa…oon aikasemmin ottanu aamusta joku aika herräämisestä sen annoksen mikä on ennalta päätetty hilijalleen haeskelemalla…

nyt kuitenki ko valaveilla tullee oltua reippaasti yli kuus tuntia ja mitä pikasesti tsekkasin niin vaikutukset kestäis baut kuus tuntia niin onko kellään kokemusta saman päivän aikana redosettamisesta mikro annoksilla…isommilla annoksilla itellä on kokemusta ja ne on ollu hyviä…

reissua saanu jatkettua kivasti ottamalla lissää sieniä siinä kohtaa ko on selevästi vielä vaikutuksen alla…

arvostan kaikkia mahollisia vastauksia…ja jos täältä ei sitä kokemusta löyvy niin postailen kyllä jossain kohtaa omia tuntemuksia ja kokemuksia…lähinnä mietin sitä että otanko jo tännään kaks annosta vai veteliskö vaikka viikon ensin yhtä ja sitte nostais annosta…

Itselläni ei microdosetus tunnu hyvältä mitenkään päin. Tunnen jo alle 0.1g annoksen vaikutuksen ja koen sen turhauttavana ja ahdistavana, vaikkei se kauaa kestäkään (alle 3h) jonka jälkeen on vain kuiva ja kyllästynyt fiilis. Varsinaisista trippiannoksista (miulle ne on 1,5-3,5g, harvoin yli 5g) ei tule mulle juuri koskaan ahdistusta tai turhautumista, eikä epämiellyttävää “krapulaa”, ellei pientä bodyloadia ja nukahtamisajan pidentymistä lasketa. Itse trippailen sen verran tiheästi, vähintään kerran pari kuussa, että se pitää mielialan ja olon hyvänä, joten en kai tarvitse mikroannostelua vaan makroannostelua :wink:… Kaikille ei varmaan sovi tuo pienen pieni määrä, olen itse erityisen herkkä psykedeeleille joten tunnen ne pienetkin vivahteet voimakkaasti ja ellei ne ole tripin puolella kunnolla, se tuntuu lähinnä epämiellyttävältä.

Mistähän se tääki johtuu? Mulla itelläki kun on just samantyylistä tapahtunu noilla micromäärillä, vaikka en ookkaan alle 0.1g kokeillu. Tai siis sanotaan, että yleensä microanoksista on tullut ihan hyvä olo, vaikka sen vaikutusen kyllä huomaa. Ja tuntuu paremmalta että ois joko vähän enemmän sienissä, tai sitten vaan selvinpäin. Ja pari kertaa taas lyöny ahdistukset päälle microttelun aikana. Ja microttelun jälkeen vähän tommonen normaali olo, ja osin just tuo “kuiva ja kyllästynyt” fiilis. Paitsi ahdistavien olojen jälkeen helpotus, että ne loppu siihen. Mutta siitäkään ei oo tullu sellaista jälkihehkua, mitä muut kuvailee, ja mitä itellekki tullut oikeiden trippiannosten jälkeen. Vaikkakin kaikki “oikeat” tripit on olleet hyviä, mutta kyllä huonojenkin kokemusten jälkeen ihmiset puhuu jälkihehkuista. Ja siinä voi osin vaikuttaa sekin, ku ne huonot fiilikset viimeinkin loppuu, mikä voi tuntua helpotukselta.

Ja mullaki yleensä nuo microannokset on kestäneet sen just alle 3h, mutta kerran on vaikutukset kestäneet arviolta 4-5h, kun annos/sienten voimakkuus on mennyt yli.
Sit varmaan 7 kertaa sienillä matkaillu 1 ja reilu 4 gramman väliin, mutta yhdestäkään matkasta ei oo tullu semmonen ahdistava kokemus.

Vaikea mennä sanomaan, mistä se ahdistus oikein tulee. Se on itsellä pääosin fyysisiä tuntemuksia, kehon kihelmöintiä, sydän hakkaa, hikoilua, levoton ja rauhaton olo. Sellainen et pitäisi jotain tapahtua, muttei tapahdu. Tavallaan odotustilassa koko microdosen ajan, et lähtis jo tää trippi käyntiin.
Jälkihehkua varsinaisten trippien jälkeen tulee vaihtelevasti, joskus tulee oikein voimakas hyvä flow pariksi päiväksi ja kaikki sujuu ja onnistuu, kuin tanssi, mut sit taas joskus ei varsinaisesti ole sen kummempia olo, perushyvä tasainen fiilis.

Aikalailla tämä kävi itsellä joskus jostai 4-5 silokista. Kuivapainoa oli muistaakseni 0.15g.
Huomioitavaa oli se, että alla oli vielä pieni krapula, nii sekin voinu vaikuttaa. Mutta kyllä tuo määrä on voinut muutenki olla hieman liikaa, vaikka olis ollut ihan täysissä voimissa.
Jos ois muutenki ollu trippimeininki valmiina päällä, ja avoin mieli, niin varmaan sillon olis näitä tullu otettua lisää.
Cubensikseissa ei ehkä niin voimakkaat sydämentykytykset, yms. kynnysannoksen ylittävissä määrissä. Tiedä mistä sekin sitten johtuu.

Niin, ja jälkihehkusta… Mulla iteasias jo ihan ekasta tripistä jo 1 grammasta cubensista tuli kyllä seuraavana päivänä normaalia parempi olo. Ja se kesti muistaakseni pari päivää. Joskus taas vähän isommasta määrästä ei tullu ehkä ihan niin selkeää jälkioloa, mutta välillä ollu lisähöysteenä alkoa ja kannabista, nii sekin voinu vaikuttaa jälkifiiliksiin.

Muistakaa mainita annosmäärien yhteydessä relevantti sienilaji ja etteivät itiöemien kappalemäärät ole oikea tapa mitata vaikuttavia ainesosia. Harhaanjohtavia ja epäselviä annostelupuheita tullaan poistamaan jatkossakin.