Tavalliset annokset toimii heikosti

Palataampas hiukan aiheeseen. Uskalsin ottaa reilun 6g satsin cubensista. Edellisestä kerrasta oli viisi päivää. Ei ollut edellenkään mikään tajunnanräjäyttävä kokemus, sunnilleen samaa tasoa edellisen 4g satsin kanssa. Onko tässä nyt vika matkailijassa vai matkanjärjestäjässä? Minkälaisessa ajassa toleranssin pitäisi olla takaisin “nollatasolla”?

Kyllä pitäisi viidessä päivässä toleranssin laskea riittävästi. Moiset annokset tekee kyllä useimmiten ihmisen melko toimintakyvyttömäksi, joten epäilen tässä tapauksessa tavaran olevan vaan tehotonta. Kerran oli omia kasvatteja, niin oliko samaa flushia kaikki kerrat?

Oli joo. Boxiin tuli kontaminaatio, niin en useampaa flushia sieltä saanut. Pitää ehkä seuraavat kasvatukset kokeilla taas hiukan varovaisemmin.

Onkohan tuo kontaminaatio voinut vaikuttaa sienten vahvuuteen että rihmastolla on mennyt liikaa energiaa taisteluun? hmmmm… Mutta juu joskus myös tulee randomisti joku flushi että ei oikeen toimi mikään määrä. Itsellä joskus kävi niin paskasti ja olin eristänyt agarilla ilmeisesti huonot geenit ja oli pari laatikkoa tehottomia tatteja.

Pari pv sitten otin 0.15g kapseleihin laitettua kuivaa silokkia ensin 6tbl (0.9g), sitten 1.5h päästä 4tbl lisää eli yhteensä 1.5g. Ei mtn järisyttävää. Meditoidessa musiiķi tuntui hetken aikaa kullankeltaiselta ja silmät kiinni ollessa yläpuolella oli kultainen kalvo tai kultaiset kädet. Se oli miellyttävää. Tämä oli toinen kokeilu psykedeeleihin. Ekalla kerralla kuivaa cubensista joku 0.9g. Ehkä kapselit olisi pitänyt avata ja ottaa teen kanssa. Tai sitten aamulääkitys (venlaflaxin, pregabalin) blokkasi. Paastosin 4h ennen ottamista. Set&setting erittäin hyvin kunnossa. Tai sitten nämäkin oli cubensista (sain luotettavalta taholta, jonka mukaan oli silokkia). Aivot kyllä työstivät kovasti asioita, ja olin avoin kaikelle mitä on tullakseen. Vielä olisi omia syksyn satoa n. 40kpl. Haluaisin ahdistukseeni näistä helpotusta/oivalluksia. Lääkkeet pitänee pausettaa muutamaksi päiväksi ainakin. Oisko teillä viisaammilla vinkkejä aloittelijalle? Hieman harmittaa kun lauantain tömäkkä annos jäi niin pliisuksi.

Mitä jos kokeilisit isompia annoksia? Itse ainakin tarvitsen kunnon trippiin 4g cubensista tai 3g silokkeja.

Hyvä ajatus. Kuitenki vasta tänä syksynä tutustuin ensimmäistä kertaa sieniin parin vuoden pohdinnan jälkeen ja voi olla parempi, että etsin sopivan annoksen pikkuhiljaa nostamalla määrää. Harmi kun en löytänyt enempää silokkeja, pitänee perehtyä cubensiksen kasvatukseen. Se on myös aivan uutta, joten opeteltavaa tässä ihmemaassa on.

1 tykkäys

Nyt puhutaan jo aika isoista määristä. Kannattaa nostaa annosta pikkusen kerrallaan kunnes löytyy se oma mukavuusalue. Ja tietty sienissä edelleen vaihtelee vahvuus aika paljon ja lääkkeillä voi olla vaikutusta toimintaan.

Eräs lääkekäyttäjätuttuni joka ennen sai psilosybiinistä/psilosiinistä erittäin hyvin hoitovastetta horttoni päänsärkyihin, kertoi noin vuosi sitten, ettei sienet muka enään toimi. Ei trippiä, ei kivunlievitystä.
Kyselin, että minkälaisia cubeja oli syönyt. Ei osannut antaa ihan selvää vastausta niin annoin omia naasejani ja kehotin koettamaan vielä.
Kyllä lähti sukat tutisemaan jannulla kun nappasi hiukan isomman annoksen, että varmasti toimisi… Vaikka pärähti niin hän raportoi ettei silti saa enään “yhtä paljoa apua” sienistä. Tämä tapaus ei siis osoita juuri muuta kuin sitä, että ihmiset ovat monesti(ehkä yleensä) aivan kykenemättömiä kuvailemaan kokemuksiaan empiirisesti.
Yleisesti ottaen heikot sienet johtuvat geeneistä ja jos käyttää itiöruiskua niin laatikossa on kymmeniä ellei jopa satoja variansseja kilpailemassa tilastaan. Tässä tapauksessa siis jokainen sieni pitää sisällään eri määrän tajusteaineita.
Lääkekäyttäjille suosittelen ehdottomasti puhdasviljelmien tekoa tai vähintäänkin koko sadon grindaamista yhdeksi tasalaatuiseksi kasaksi. Näin voit olla sit myös varma siitä jos toleranssilla tai muilla oman kehosi sisäisillä asioilla on jotain tekemistä asian kanssa.

Langan aloitus on täydellinen esimerkki tästä. “Egokuolema” on täysin tulkinnanvarainen termi eikä perustu mihinkään oikeaan teoriaan ihmisen kognitiosta psykedeelisten aineiden vaikutuksen aikana.

Mun pitää ottaa reilusti sieniä, että saa halutun vaikutuksen, eli semmoinen kiva naurattava sosiaalinen “matka” vaatii 4g kuivaa ja sitten itse tutkistelu vaatii sen 10-12g ja näin on aina ollut ja en tiedä miksi.

Kuullostaa kyllä tosi turhauttavalta ja jopa kalliilta jos et itse niitä kerää tai kasvata. Tarkoitatko nyt aktiivisia sieniä yleisesti vai esim, silokkeja tai cubensiksia?

Ainut ratkaisu tuossa vaiheessa on tehdä puhdasviljelmä tai 100kpl gelatiinikapselia jossa jauhettua sientä. Vaikka kerran kuukaudessa trippaat samalla annoksella ja pidät muistiipanoja tuntemuksista. Sitä kautta voit päätellä onko syy sun aineenvaihdunnassa tai jossain muussa.

Juu, kalliiksi se tulisi jollei itse kasvattaisi ja yleensä GT:tä- tulee kasvatettua ja matkustelen suht harvoin, noin 3-4 krt vuodessa. Voisiko olla jotenkin geeneissä, kun velipojalla sama juttu?
Kapseleita on myös tehty ja niillä välillä microdosetusta!

1 tykkäys

Hehee nyt tuli hassu kierre sulla tohon ihan vaan vahingossa. :joy:
Varmaankin tarkoitit omia ja veljesi geenejä, ja saatat olla oikeassa.

Joku vois helposti ymmärtää tuon niinkin, että kasvatatte samaa puhdasviljelmää niin kuin minäkin teen nyt veljeni kanssa.

1 tykkäys

Joo, meidän geenejä tarkoitin :rofl::+1:

1 tykkäys

Ylläpidon tuoma viesti toisesta ketjusta

Oma tausta on ollut pelkästään microdosing asteella, josta siinäkin melkein viikon tauko juurikin sen “puhdistumisen” vuoksi.
Minulle lajikkeet ovat aika vieraita, mutta lähteeni on asiaan perehtynyt ja käytää kasvualustana kemiallisista lannoitteista ja muista kasvua edistävistä aineista vapaata pohjaa. Oletan lajikkeen olevan tarkoituksenmukainen, sillä microdosing käytössä se on toiminut minulla hyvänä “mielialalääkkeenä” annostelun ollessa joka kolmas aamu 0,4. Sekin kertoo aika paljon siitä, että useimmille riittää puolet tuosta microdosing käytössä.
Ei tässä ole muuta vaihtoehtoa kuin kokeilla seuraava erä siten, että aloittaa heti isommalla annoksella, ja ottaa rauhassa vastaan sen mikä tulee. Kysymyksessä ei kuitenkaan ole yli viiden annoksia, joihin liittyy jo omat ongelmansa mahdollisen huonon matkan vuoksi.
Kiitos vastauksesta.
Tällä foorumilla näyttää olevan ihmisiä, jotka tietävät mistä puhutaan, eikä arvostella tietämättömyyttä, vaan ollaan apuna ja neuvotaan omien kokemusten pohjalta.
Arvostan sitä.

Puhutaan väärinkäsitysten välttämiseksi niistä lajeista ja kannoista eikä lajikkeista.

Tätä korostaisin itsekin, paljon helpompaa etsiä sopivaa annosta kuin ottamalla santsiannoksia yksittäisten kokeilujen aikana. Jatkossakin sitten helpompaa suhteuttaa annokset aiempiin ilman santsiannosten toleranssivääristymää ja myöhemmin kokemusten myötä siihen santsaamiseenkin löytyy paremmin tuntumaa jos kaipailee loivempaa nousuvaihetta. Mutta alussa varovasti liikkeelle ja seuraavalle kerralle maltillisia korotuksia annostukseen tarpeen mukaan.

Ei tietenkään kannata aloittaa suoraan niistä viiden gramman cubensisannoksista, mutta jos henkilökohtainen vaste vaikutuksille tosiaan saattaa vaatia isompia annoksia niin luonnollisesti niihin ei liity yhtä suuria epämukavien olojen riskiä kuin perusherkille käyttäjille samoilla grammamäärillä. Kuten ketjussa jo aiemmin todettiinkin:

Kiitos asiantuntevasta vastauksesta.
Kuulun itse vasta asioita opettelevaan ryhmään, ja käyttö on ollut microdosing -käyttöä, josta takana nyt neljä erillistä 3-4 viikon jaksoa, kahden viikon “puhdistumisen” välein.
Sopivin microannos on ollut noin 0,4 g aamuisin tyhjään vatsaan, ennen varsinaista ylösnousemista sängystä. Vaikutukset ovat olleet vaihtelevia, mutta pääasiallinen vaikutus on ollut vireystason nousu, aktiivisuus hoitaa asioita ja jonkinlainen kognitiivisten ominaisuuksien terävöityminen.
Asiasta kiinnostuneena, lähinnä ptsd diagnoosin ja muiden traumojen vuoksi, kokeilin viikko sitten ns. terapia-annosta. Eri lähteiden perusteella päädyin aloittamaan 1,7 g ja nostin puolen tunnin välein yhteisannokseksi noin 3 g kahden tunnin sisällä. Varovaisen noston perustelen Saksassa tehtyjen testien perusteella, jossa terminaalivaiheessa olevia syöpäpotilaita on autettu hallusinogeeneillä.
Pettymys omalla kohdalla oli iso, sillä vaikka en varsinaisesti asettanut mitään ennakko-odotuksia muuten kuin vain siten, että jäin odottamaan vaikutusta, alitajuntaisesti ehkä euforiaa ja minäkuvan avautumista.
Tuloksena aamun annoksista oli vain ärsyyntynyt mieli, hieman lämmön nousua ja inhottava levottomuus, jotka katosivat iltapäivällä.
Minulla on todettu geneettisesti kaksi poikkeamaa, jotka vaikuttavat varsinkin eri mielialalääkkeiden metabolisoitumiseen. En kyseisiä lääkkeitä ole suostunut käyttämään, ja verikoe vahvisti sen, ettei niistä olisi ollut kovinkaan isoa vastetta.
Ilmeisesti tämän ensimmäisen medium annoksen määrä ei ollut riittävä, johtuen isosta koostani (188 cm ja 111 kg) ja geneettisestä perimästä.
Nyt kysyisinkin sinulta, kun vastauksiesi perusteella tiedät asioista enemmän kuin tällainen aloitteleva mielensäparantaja, että olisiko minun järkevää aloittaa seuraava istunto suoraan kolmella grammalla (kuivattu) psilosybiiniä?
Kysyn siksi, että minulla on diagnosoitu joskus kolmekymppisenä vakava paniikkihäiriö oireyhtymä, joka on onneksi pysynyt aisoissa reilu parikymmentä vuotta, ja apuna on ollut alpratsolaami lähinnä lentomatkoilla ja isoissa tilaisuuksissa, joissa on paljon väkeä tai joudun esiintymään. Olen siis jo yli viisikymppinen mies ja vastaan aika monen asian tuotantopuolesta, mutta siitä ei sen enempää.
Haen tässä “oikeaa” terapia-annosta, jonka kautta pystyisin ratkomaan alitajuntaan jääneet pöpöt ja pääsisin egoni läpi tutustumaan itseeni. Minusta on lapsena hakattu kaikki itsetunto pois ja minäkuva on rakentunut elämän aikana lähinnä muiden hyväksyntää hakien.
Haluaisin elää tämän lopun taipaleen tuntemalla itseni ja ymmärtämällä elämää, mutta överit pelottaa ja pienet annokset eivät ole tuottaneen yleisesti saatuja tuloksia.
Onko edes olemassa sellaista rajaa, jonka yli ei kannata tällaisen aloittelevan ylittää, mutta joks kuitenkin toisi odotetun vaikutuksen, jonka avulla pääsisi ymmärtämään ja kokemaan asioita voimakkaan egon suojamuurin läpi?
Kiitos jos jaksoit lukea.