Eivät ole suippumadonlakkeja.
@Niilo23 suippuja minun silmään. Helttakuvilla varmempi vielä tunnistaa.
@anon48080289 suippumadonlakkeja
@Tintti suippumadonlakkeja minun silmään. Joku kokeneempi voi vielä varmistaa.
@pkboy selkeitä piirteitä vaan liian kuivia pelkästään kuvasta varmaksi sanomaan.
Kiitos Selma. Ovatko ne kaikki suippumadonlakkeja? Epäilin eniten noita kolmea ensimmäistä vasemmalta lukien.
@anon48080289 kyllä ovat. Toki tuo yksittäinen tumma/mätä kannattaa heittää pois(viides vasemmalta. Joskus kasvaa isoiksi ja lakki levällään. Varmaan mukavan kostea ja ravinteikas lauhapelto mistä löytyi?
Voit vielä nuuhkutella itsekin ja verrata muihin niin sama on tuoksu.
@Kwame883 ei ole. Suippurisakkaalta näyttää. Ovat myrkyllisiä. Vääränlainen kasvuympäristökin silokille.
@Selma Joo nurmilauhamättäistä löytyivät lampaiden laiduntamalta maalta. Kiitos tunnistusavusta!
Suippumadonlakki tässä
Tässä mun huikeat 2 kpl, joku jo aikalailla varmistikin @maD voitko vahvistaa? Pari lisäkuvaa ylempänä, kasvupaikka pelto missä mm nurmilauhaa. Nää ois mun ekat nimittäin.
Suippumadonlakkeja juu Myös tuossa ylemmässä olleet.
Viimeinen kuva kertonee mistä ympäristöstä. Itse olen aika varman oloinen lajista, mutta onhan se hyvä saada varmistusta asiaan enemmän vihkiytyneiltä harrastajilta.
Käsitellään: IMG_0001.jpeg…
Nurtsikuvissa jokainen suippumadonlakkeja
Lootasta kaikkia vaikea tunnistella mutta en erota selkeästi mitään muuta kuin suippumadonlakkeja tuostakin Kannattaa ottaa sormitunnot ja sienen haju muistiin. Helppoa siitä erotella vielä lisää.
Kiitos nopeasta vastauksesta. Niin itsekin arvelin 95% varmuudellani. Jos noita saisi lainmukaan poimia, niin Tokmannin ämpärillisen keräisi tunnissa. Pari viikkoa sitten oli muutama hassu, nyt mäki täynnä niitä. Sijainti Pirkanmaalla. Ilmeisen otolliset kelit parhaillaan sienibongailuun.
Eivät ole suippumadonlakkeja