Mikroannostelu (microdosing) ja mahdolliset terveyshyödyt

@Viider
Käsittääkseni kyllä, microilussakin joutuu pitämään välipäiviä vaikka annokset on pieniä.

1 tykkäys

Nyt olen ottanut 0.1g teachereitä joka toinen päivä. Olo on ollut selkeästi parempi. Ei ADHDn aiheuttamia tuskailuita . Tuntuu että pystyy nauttimaan elämästä paremmin. Minulle kokeiltiin ennen tätä yritystä erillaisia stimulantteja ja eivät sopineet.

Toi 0.2 oli aivan liikaa

Millä tavalla 0.2g oli liikaa? Itellä yleensä tuli ehkä vain jotain pientä vääristymää, jos tarkkaan keskittyi johonkin. Mieleen ei muuten vaikuttanut, kuin että pystyi keskittymään tähän hetkeen, ja mieliala oli vähän positiivisempi. Ja sitten pientä väsymystä oli.

Eräällä toisella kertaa taas sama määrä samoilla sienillä, joissa oli pieni määrä eri erää seassa sai aikaan jo pientä matkan kulkua, ja psykedeelisyyttä. Tämä oli jo selkeesti liikaa.

Tuli sellaista outoa pahoinvointia mitä joskus trippailessa tulee ja 0.2 annoksella ei ole mukava mennä töihin sen verran sienien olo kuitenkin. 0.1g annoksessa ei tule tätä pahoinvointia ainut mitä huomas nii mieli on pirteämpi ja positiivinen :slightly_smiling_face:

Ok. Itse en ole ikinä töihin mennessä ottanut. Töiden jälkeen kyllä.
Ja tietysti oli eka kokeiltu 0.1g annoksista ylöspäin, ja 0.25g jauhettua cubensista oli aika vakiintunut annoskoko. Ja juuri sillä sai noita em. vaikutuksia. Kuitenkin sen yhden kerran vähän pienemmällä annoksella tuli liian kovat vaikutukset tarkoitusperiin nähden. Ja yhden kerran 5 silokkia (noin 0.15g) teki saman.

Semmonen pieni nousun tunne/hyvin lievä nousupahoinvointi hetkeksi aikaa tuli kyllä myös noilla 0.2-0.25g annoksilla cubensista.

1 tykkäys

Hei, yhteisö. Mitä olen vähän r/microdosing-subreddittiä selaillut, suosittelevat pääasiassa inkivääriä nousupahoinvoinnin ennaltaehkäisemiseen. Yleiseen pahoinvoinnin lievittämiseen inkiväärillä tuntuu löytyvän jokunen tutkimuskin. Oman kokemukseni perusteella esim. ruokalusikallinen tujua inkiväärimehua on pitänyt epämiellyttävän olon poissa - annoskoon liikkuessa 100-150 mg välillä.

Kiva myös nähdä, että ketjussa on muutama muukin, joilla yksi käyttötarkoituksista on ADHD-oireiden hoito. Itselläni on diagnoosi ja etsin tällä vaihtoehtoa reseptistimulanteille. Kuukausi cubensis-kokeilua takana ja so far so good. Olen lähinnä ollut yllättynyt joistakin muista positiivisista muutoksesta ajoittain paremman keskittymiskyvyn lisäksi. En tiedä minkä verran on placeboa, mutta koen olevani yleisesti tyytyväisempi ja… leikkisämpi. Sekä työssä että vapaa-ajalla. Onko muilla ollut vastaavia kokemuksia?

2 tykkäystä

Tuo inkivääri voi varmasti toimii hyvin. Mutta onko silloin mennyt hieman liikaa sieniä tarkoitusperiin nähden, jos mikroannoksilla semmoista lievää nousupahoinvointia/pientä nousun tunnetta edes tulee?
Nämäkin kun tuntuu vähän yksilöllisiä juttuja olevan.

Itselläni olisi masennusta, sosiaalisten tilanteiden pelkoa ja add:tä joita haluaisin lähteä parantelemaan. En itse saa stimulantteja keskittymishäiriöön päihdetaustan takia ja muutenkaan ei hirveästi ne kiinnostaisi. Tarkoituksena jonkun ajan päästä aloitella varmaan GT tatteja kasvattamaan ja sitä myötä mahdollisesti microdosettamaan. Olisiko järkevä ottaa joka toinen päivä itselle sopiva annos ja lisäksi välillä välipäiviä pari vai ottaa useampana päivänä peräkkäin ja pitää vaikka useammin välipäiviä/-päivä

Lisäys: Mitään lääkkeitä en syö enää ja suurta eroa en lääkityksen alla oloon huomannut, ehkä laukean nyt nopeammin, mutta muuten :D

Voiko jollain matalilla microdoseilla (vaikka 0.1g cubensista) olla elämänlaatua parantava vaikutus? Siis jos tuntuu, että terapiasta tai tämmösestä huolimatta kaikki vähän niinkun junnais paikallaan, eikä tiettyihin tavoitteisiin oo päässy. Ja sit toisekseen terapiat sun muut on melko tyyristä touhua, eikä niihin välttämättä kovin helpolla tule saamaan kelalta avustuksia.

Ja siis jos ei ole varma, että pystyykö trippaileman. Vaikka vähän oudolta voi kuulostaakkin, niin sieniin on voinut kehittyä kyllä jonkunnäköinen sekoamisen tms. pelko, joo…
Esim. kannabistakaan ei oo tullu käytettyä moneen kuukauteen, mikä on sinänsä ihan hyvä juttu.
Alkoa taas tulee otettua rentoutumisen merkeissä vähän lähes joka viikonloppu.
Tietenkin ihan kohtuullisissa määrissä kannattaa senkin suhteen pysyä myös.

Ok. Tuo 0.1g vois ehkä olla sopiva. Tuo 0.2g-> vähän jakaa mielipiteitä, koska jos sattuu vähänkää vahvempia olemaan, niin vaikutukset voi olla liian voimakkaat tähän tarkoitukseen.
Ja tuo oli vähän inhokki kokemus, ja riitti just siihen, että eipä tehnyt vähään aikaan mieli alkaa sieniä ottamaan…
Sitä ennen käytännössä vain hyviä kokemuksia.

Edit: Mielellään kyllä juttelisin näistä asioista ihan oikeiden asiantintijoiden kanssa foorumin sijaan, mutta ei oikein taida mahdollista olla se. Siis kun ei ole erityistä mielenkiintoa lähteä ottamaan mitään merkintöjä omakantaan, jne.

Onko täällä tietäjiä, jotka osaisi selittää mikä on mikrodosen oletettu vaikutusmekanismi? Mitä se tekee/mihin se vaikuttaa, jotta monilla/joillain “elämä paranee”?

Teen etätöitä koneella, ei mitään luovaa vaan aika näpytystä vaan - kirjoittamista, julkaisua jne. Soveltuuko mikrottajien mielestä tällaiseen hommaan vai suoriutuuko tehtävistään vaan hitaammin?

Onkohan turvallista autoa ajella 0.1 annoksilla? Tai jos aamupäivästä ottaa, niin alkuillasta varmaan ainakin jo uskaltaa?

Siis vielä vois tarkentaa vähän, että voiko sienet olla haitallisia tietyissä tapauksissa käyttää jopa pienissä (microdose) määrin?
Sillä nykyään tuntuu, että on jotenki skarpimpi, ja realistisempi, eikä usko niin helpolla mihinkään karmaan tai kohtalohöpinöihin, tms.

En tiedä johtuuko se n.4kk tauosta pajauttelusta (joka oli ihan maksimissaan vain viikonloppukäyttöä, ja silloinkin pidetty välillä useemman kuukauden taukoja välissä), sienien käyttämättömyydestä (viimeksi trippi 2018 keväällä, ja microdose viimeksi 2021 syksyllä), vai siitä että joissain määrin enemmän tulee oltuu eri ihmisten kanssa tekemisissä (tarkoitan lähinnä deittailua, koska muuten sama ydinporukka säilyny vuodesta toiseen).

Hei! Ajattelin kirjata ensikokemukseni sienistä microdosena(?) tähän lankaan…

Tänään aamulla ennen kahvia söin kärpäsen kokoisen yhden pienen silokin.

En tiedä oliko se pelkkää placeboa vai voiko oikeasti noin pienellä määrällä olla selkeitä vaikutuksia henkiseen hyvinvointiin.

En oo pitkään aikaan tuntenut yhtään mitään itsediagnosoidun masennuksen johdosta, mutta tänään oli erittäin hyvä päivä sitten vuosiin.

Tunsin olevani pitkästä aikaa “normaalissa olotilassa”.
Ikävä tunne päästä oli poissa ja tunsin olevani hetkessä erittäin läsnä murehtimatta mistään asiasta. Minulla oli erittäin rauhallinen ja vapaa olo. Pystyin nauttimaan hetkestä

Mun on suoritettava lisätutkimuksia meinaan tää vaikuttaa liian hyvältä ollakseen totta. Tää saattaa olla avain mun ongelmiin.

Tämä kaikki siis, vaikka sulla itelläs oli niin rajuja kokemuksia psykedeeleistä, (lähinnä tuo 25I-NBOMe, mikä oli vissiin ainoa kokemasi psykedeeli aiemmin?) että et uskaltanut edes harkita niitä yli 10 vuoteen?
Hyvä kuulla kuitenkin. :)

Sen takia juuri lähdin niin pienestä liikkeelle kuin yhden pienen silokin nauttimisesta ja yllätyin. En tosin tiedä oliko kaikki placeboa, sillä mulla oli tapana aina sillon kun käytin niit bomeja, että ennenku alkoi toimimaan ni päästin jo valmiiksi irti avoimin mielin ja olin valmis vastaanottamaan kaiken mitä vastaan tulee.

Mistä johtuu että kun mikrodosetan cubensiksia niin usein tulee huono olo, max 0.2 annoksella. mutta silokeista tulee hyvä olo vaikka ottaisi vähän enemmänkin. Onko muilla samoja kokemuksia?

Tämä nyt on täysin arvailua, mutta joillain ihmisillä tulee epämiellyttäviä tuntemuksia jos on otettu päihdyttävä annos, mutta on ns. siinä rajalla vaikuttaako vai ei. Suippumadonlakit on jonkun verran cubeja vahvempia niin voisi selittyä sillä?

0.2g kuivaa cubensista ei useimmin ole myöskään mikään mikroannos sen ollessa selvästi päihdyttävä. Useimmilla tuntemillani henkilöillä oikea mikroannos löytyy väliltä 0,01-0,1g kuivaa cubensista, yleensä sieltä aivan alkupäästä.

2 tykkäystä

Mulla itellä ekan kerran silokeilla microttaessa tuli ne epämiellyttävät olot, ja cubeilla ei. Eli aika tapauskohtaista näköjään.
Myöhemmin cubetkin teki juuri tuon olon, et lähteekö tripille vai ei, ja siinä kohtaa juuri rupesi ahdistamaan.

Tämä oli aika yleinen annoskoko monet kerrat, ja vielä ilman ongelmia. Pieniä vaikutuksia kyllä huomasi, jos tarkkaan keskittyi, muttei missään mielessä voi sanoa trippailuksi.
Eräällä kerralla kuitenki juuri tämä annos toi nuo edellä mainitut ahdistukset, mutta sepä se onkin, ku sienien pitoisuudet voi vaihdella keskenään. Ja cubensiksilla on menty tässäkin kohtaa.
Vanhalta foorumilta olin lukenu, että jotain pikkuvaikutuksia olisi hyvä tuntea, että näistä microannoksista olisi jotain hyötyä. Ja tästä tuli aatelma, että 0.2g olisi se sopiva annps minulle, koska tästä pienemmät ei tehneet niitä ihan pieniäkään vaikutuksia.

Ei oo tullu esim. 0.05g kokeiltua, joten en tiiä miten vaikuttaa. Kuitenki useammassa paikassa oli annettu ymmärtää, että microannos olisi väliltä 0.1-0.3g cubensista, ja kaikki muu olisi alle sen, tai sen yli.
Kuitenki jos jollain tulee jo tuosta pienemmällä määrällä jotain vaikutuksia, niin onko sillon vaan tavallista herkempi sienille?

Jännä kun tulee huono olo sellasesta dosesta mikä on siinä päihtymisen “rajoilla”. Huonolla ololla tarkoitan just ahdistusta ja tietynlainen vaikeus hengittää ja outoa tunnetta rinnassa…
Silokkeja otan maximissaan 0.05 koska sen verran stydejä. Cubensiksia sellanen 0.13 on osoittautunut itselleni hyväksi.

Mutta vaikuttavilla annoksilla itsellesi siis ei tule huonoa oloa?
Ja luin yhen artikkelin, ja katoin.videoklipin, jonka mukaan microannoksen kuuluisi olla noin viidestoistaosa vaikuttavasta annoksesta.

Eli mulla itellä noin 1 gramma cubensiksia sanoo jo jotain, ja vaikutuksia ilmenee. Mutta en tiedä voiko sitä sanoa vielä varsinaiseksi trippiannokseksi. 2 grammaa ainakin tarjoaa “perustripin” visuaaleineen toleranssista riippuen.
Eli lasketaanko se silloin tuosta 1 grammasta, vai 2 grammasta? Välimaasto eli 1,5g tekisi sen 0.1g cubensista.

1 tykkäys