Kysymyksiä kasvattamisesta

Eni tuolla aiemmin laittoikin linkin tämän foorumin kasvatussanasto-ketjuun. Mun mielestä siellä on aika selkeästi suomennettu nämä lainasanat, joskaan niille ei välttämättä löydy yhtä selkeää korvaavaa suomenkielistä sanaa. Sinne voi varmaan ehdottaa omia versioita, mutta mahdotontahan sitä on hallita kuka sitten käyttää mitäkin versioita omassa kirjoituksessaan. Itsesyntyisiähän nuo käännöksistä vääntyneetkin ovat ja peruja oletettavasti siitä kun ulkomaisilta foorumeilta on käännetty juttuja suomeksi.

Kirjakielen puolesta sanoisin sen verran, että kirjakielihän juuri säilyttää tämän kauniin kielemme. Murteet ovat toki kielen rikkautta ja ihan hauskaahan sitä on murteella kirjoitettua kieltäkin lukea. Tästä aiheesta voi jatkaa jossain muussa ketjussa kuin täällä… Jos tarvetta…

2 tykkäystä

ai on vai…oon vissiin ollu kohtuu pilivesä…alanpa kahteleen sen linkin…ei nimittäin oo tullu vastaan tuommonen ennen…ja kiitos huomiosta…

en ymmärrä miten tuo koko posti ensimmäistä lausetta huomioimatta on ihan vierasta tekstiä…käyn kahteleen tuon sanaston…kiitos…

saa näämä ootella vielä…painelin vähä turhan tiiviisti tuon kakun niin rihimastolla näämä ollu kova homma kehittyä…tosin kakkujaki oli vaan kolome ja tuo tilavuus vaatii näämä nelijä…no jos siitä muutaman sienen saa niin oon tyytyväinen…eilen tuhersin yhen laatikollisen tulille enkä juntannu sitä kasvualustaa niin tiukkaan vaan ihan kevyesti painelin…saa nähä…

tulipa muuten huono kuva…

Näyttäis olevan kontaminaatiot molemmisa niin kannattaako yrittää pelastaa vai paanko roskiin?

Toinen näistä olis semmonen kakku minkä haluaisin ees jollain tasolla pelastaa. Yllä Melmac Monster jota en oo päässy ikinä testaamaan. Alla Moby Dick.

Satoa tulee. Onko muuten lämmöllä merkitystä hattujen värjäytymiseen?


Nämä pitäisi olla Moby Dick mutta jostain syystä ei ole albinoja?

Albinoja niiden ei kuuluisikaan olla, vaan leukistisia. Aina noista ei kasva vähäpigmenttisiä. Seuraavassa flushissa saattaa sitten taas olla, tai sitten voi olla vaan printit sekaisin.

1 tykkäys

Printit on ihan varmasti oikein. Olen ne ITSE ottanut ja käsitellyt. Nyt vajaan vuoden kasvattanut ja ensimmäistä kertaa tulee tummia. En tiedä mutta epäilen pigmettimuutoksen olevan lämmöstä johtuvaa. Sain nimittäin muutaman lämpömaton. Ajattelin testata vierekkäisillä laatikoilla tuon Jätän lämpömaton siis toisesta laatikosta pois. Muutamia ihan pieniä albinoja on tullut myös näihin. No jokatapauksessa tänään poimin tällaisen





Otin tuosta siis palan sientä ja ruiskutin hunajaveden sekaan. Tämä siis on kasvanut Moby Dick sienten sekaan eikä ole mitenkään mahdollista että sekoittaisin asioita. Olen siinä ymmärryksessä että todellinen harrastaminen lähtee ensimmäisestä omasta mutaatiosta.

Kyseinen tajustetatti on nyt siis kuivumassa ja kun on täysin kuiva niin punnitsen jonka jälkeen syön tuon mutaation. Voin tehdä vertailun syömällä viikon päästä saman painon verran ei epämuodostuneita Moby Dick tajusteita.

Nyt on löytynyt itaelleni sopiva mikrodose tapa. Otan pitkin päivää noin 0.1g annoksia. Tänään olen syönyt yhteensä 0,3-0,5g. En ole huomannut minkäänlaista toleranssin nousemista. Otan tajustetta lisää aina siinä vaiheessa kun alkaa tulla ns. normaali olo. Nämä sienet selvästi sopivat persoonalleni ja aivoilleni. Tunnen kuinka hyvää tajusteet tekevät neuroverkolleni. Aivoista aktivoituu jatkuvasti uusia alueita käyttöön.

Kuin käyttäisi aivoja punttisalilla.

Neljännessä kuvassa vieressä hieman kuivunut Moby Dick. Ei ihan näytä samalta.

Ensikertalainen kasvattaja. Olen tehnyt HuMy:n ja muiden ohjeiden mukaan PF tekkiä juomalaseihin. Yhden heitin pois makean. hieman ällöttävän hajun takia. Kaksi muuta lasia myös ovat alkaneet haisemaan tältä, mutta en nähnyt laseissa mitään epäilyttävää, niin siirsin ne eri suljettuun tilaan terveistä laseista. Voinko odotttaa ja katsoa, että leviääkö rihmasto kokonaan ja laittaa ne kasvamaan eri tilaan, vai kannattaako suoraan vaan heittää ne pois hajun perusteella?

Jos kakut ei tuoksu terveelle niin itse en ainakaan söisi mitään niistä kasvavaa, eikä niistä silloin suurempaa satoa yleensä ole odotettavissakaan.

1 tykkäys

Itse olen leikannut kakuista vaan kontaminoituneen osan pois. Ellei siis ole kovin laajalla alueella. Viimeksikin tuli ihan hyvin sieniä vaikka arviolta 1/5 osa kakuista piti leikata pois.

En ole antanut pienten vastoinkäymisten hidastaa vaan aloittanut aina uusiksi. Nyt on reipas vuosi takana sienten parissa touhuamista ja alkaa olla perusasiat opittu.

Itselleni omavaraisuus näiden sienten kanssa on tärkeä juttu ja tykkään touhuta sienten parissa. Nytkin olisi kattilassa kakkuja odottamassa itiöitä.

Ainoa asia mikä sienten tekemisessä ärsyttää on painekattilan vihellys. Pahempi jopa mitä pieni oskilloiva tuuletin.

Moi!
Pitkään ollu forumilta pois.
Olis tarkoitus yks projekti lyödä bulkkeihin,
Joku antoikin hyvät ohjeet mittasuhteille 650g kookosbriketti, mut paljonkos olis vermikuliitin ja kiehuvan veden määrä bucket tek pastöroinnissa? Noi mitat siis hakusessa, kun johkin poistanut vahingossa noi

youtubesta boomer shroomer, hänellä on hyvä itsellä toiminut resepti cvg bulkille bucket tekkiin. Toinen vaihto ehto philly golden teacher youtubesta.