Kysy psilosybiinisienten käyttämisestä

Olen huomannut että jos vaikka viikon välein nauttii sieniä niin annokset täytyy olla suurempia jotta saavuttaa sen saman tajunnan tason. Tuo 5g viikottain on mielestäni riittävä määrä sieniä (ainakin siihen mihin itse niitä käytän) jotta pääsen tarpeeksi syvälle. Ainakaan tällä hetkellä en koe että olisi syytä pitää pidempiä taukoja. Tosin ennen tätä olen trippaillut harvemmin ja pienemmillä annoksilla.

Tähän mennessä hurjimmat kokemukseni olen käynyt läpi alle 3g annoksilla, mutta niihin liittyi myös kannabiksen käyttöä toisin kuin tällä hetkellä. Saatan nauttia hieman myös alkoholia ja usein myös adhd lääkkeet jotka minulle on määrätty. Stimulanteista koen olevan sienien kanssa hyötyä sillä tavalla ettei tule sitä väsymystä, haukottelua ja velttoa oloa joka ilman todennäköisesti olisi läsnä.

Alkoholia en siis juo kovinkaan paljoa, mutta sellainen kevyt valmiiksi rentoutunut olotila mahdollisesti edesauttaa tripin ohjautumista positiivisiin asioihin. En kyllä varsinaisesti suosittele alkoholia, stimulantteja ja sieniä, mutta henkilökohtaisesti tuollainen yhdistelmä on tarjonnut minulle mieluisia hetkiä.

1 tykkäys

Ensikokemus suippujen kanssa takana edeltävänä lauantaina. Uskomaton kokemus ja kirjoittelen tästä jossain kohtaa oikealla palstalle tarkemmin.

Kysymys:

Itselläni ja kumppanillani, jonka kanssa tämä matka koettiin on jo trippipäivän illasta lähtien, (eli lauantai ilta, sunnuntai ja nyt vielä maanantaina) ollut melko lievä eikä erityisesti elämää häiritsevä mutta kuitenkin huomattava päänsärky.

En ole tästä kovinkaan huolissani, mutta osaako täällä joku sanoa mistä tämä johtuu? Tai siis tuosta tripistä selvästikin mutta mikä siinä tämän aiheuttaa ja kauanko on kohtalotovereilla kestänyt?

1 tykkäys

Vaikeahan tuosta on kuivana sanoa mitä siinä on. Muutama yksilö nyt ainakin näyttää melko kehnolle ja yli-ikäiselle. Voi olla hometta tai voi olla myös ihan omaakin rihmastoa johtuen esim. huonoista kasvatusolosuhteista. Harvemmin ne tuolle näyttää kun kaikki on kunnossa.

Vastaus tulee nyt pari viikkoa myöhässä, mutta mainitsen nyt kuitenkin, että psilosybiinikokemusta seuraava päänsärky on ollut myös yleisimmin havaittu sivuoire psilosybiinin lääketieteellisissä tutkimuksissa.

Päänsäryn on tulkittu olevan ohimenevä tila, jolla ei ole pitkäaikaisseurauksia ja joka yleisimmin poistuu noin vuorokaudessa.

Suoraa näyttöä ei nyt vielä ole olemassa, mutta päänsäryn oletttavasti aiheuttavat samat mekanismit, jotka hieman nurinkurisesti tekevät psilosybiinistä tehokkaan päänsärkylääkkeen - eli nimellisesti 5-HT1B-reseptorien stimulointi kallo-ontelossa sijaitsevien aivo- ja selkäydinkalvojen endoteelisoluilla saa aikaan paikallista verisuonten supistumista.

2 tykkäystä

Mitenkä sienet näkyy seuloissa ois savun takia seulat 3vk päästä ja mietin että näkyykö siinä myös sienet että voinko hieman maistella silti

Hei,
Itse olen joskus huomannut samaa. Olen myös huomannut, että sienet ovat jonkinasteinen diureetti, eli poistavat nestettä. Pissillä saa juosta aika tiheään. Olen ajatellut, että tuo seuraavan päivän päänsärky liittyy kuivumiseen, koska samantapaista olen huomannut esim. kesähelteellä saunan jälkeen.
Olen tätä ennakoinut nyt muutaman kerran juomalla tavallista vähän enemmän esim. vichyä ennen sienireissua. Päänsärkyä ei ole näiden kertojen jälkeen tullut, toki syitä voi olla muitakin :)

Hei. Olen kauan pohtinut sienimaailmaan tutustumista kokemuksen sekä terapeuttisen vaikutuksen takia. Nyt aloin asiasta enemmän lukemaan ja noin tunnin täällä pyörimisen jälkeen nousi muutama kysymys joihin haluaisin kokemusasiantuntijoiden vastauksia. Sain noin 15-vuotiaana psykoosin kannabiksesta joka oli aika raju kokemus, siitä 10v eteenpäin tähän hetkeen ja olen nyt palannut takaisin savuttelun pariin ja polttanut ilman ongelmia kolmisen vuotta. Eniten arveluttaa sienissä juuri tämä psykoosin mahdollisuus, en haluaisi sitä kokea enää ikinä. Pilveä olen tosiaan poltellut suuriakin määriä ilman mitään ongelmia mutta reagoivatko nämä päihteet jotenkin eritavalla? Kuinka suuri vaara on saada psykoosi uudestaan sienistä järkevillä annoksilla? Mikä olisi turvallinen sieni lähteä lähestymään tätä kokeilua? Mitä kannattaa ottaa huomioon ja mitä ei kannata tehdä? Luin että moni tykkää vaan makoilla ja kuunnella musaa yms mutta voiko sienissä myös tehdä asioita? Koen että mulla on paljon menneitä muistoja mitä olisi hyvä käsitellä nyt kun alkaa olla ikää eikä rahapussi anna periksi puhua kenellekkään ammattilaiselle nyt. Arvostaisin myös jos saisin yksityisviestiyhteyden johonkin aiheesta tietävään joka olisi valmiina vastaamaan mahdollisiin lisäkysymyksiin/olemaan hieman tukena jos/kun kokeilun paikka on edessä. Kiitos jo etukäteen!

Moikka,

Minulla on muutama psykoosi- kokemus, kerran omakohtaisesti ja muutaman kerran kaverin kohdalla.
Omakohtainen kokemukseni oli sienten ja hashiksen sekoituksesta, molempia vahva annos…sen jälkeen olen pitänyt ne visusti erillään ja kehottanut muita samaan.
Siinä pystyin kyllä “rauhoittamaan” oloani tiedostamalla tilan loppuvan jossain vaiheessa, vaikka tuntuikin ikuisuudelta…

Kaverin kokemat tulivat pelkästään sienistä ja samaisella kaverilla taitaa olla taipumusta muutenkin sellaiseen näiden kokemusten pohjalta.
Sanotaan näin, että toisella kerroista homma meni kyllä melko rajuksi; tavaroita rikki sekä täydellinen psykoosi ja todellisuuden kadottaminen.

Olen monien kanssa viettänyt aikaa sienten parissa ja vain tämän yhden kohdalla sitä esiintyi. Itselläni taas tosiaan se oli sekoituksesta johtuvaa, eikä ole sen koommin ollut vastaavaa.

En näiden kertomusten seurauksena kuitenkaan torppaisi ideaasi kokeilun suhteen, kunhan tosiaan koittaa varovasti ja hyvässä set and settingissä.

Aiheesta voi laittaa minulle viestiä ja vastaan parhaani mukaan ehtiessäni.

Selaillut tätä ja vanhaakin foorumia aktiivisemmin tänä vuonna kuin sivusilmällä aiempinakin vuosina.
Hyviä kirjoituksia kaikin puolin ja iso kiitos aktiiveille kun ovat täällä jeesaamassa.

Mulla tilanne että olen jättänyt kaikenlaiset päihteet jo yli 10v sitten ja ollut tyytyväinen siihen, eikä esim ole tarkoitus enää ikinä alkoa käyttää saatikka mitään muutakaan…paitsi ehkä sienet :thinking:

• Kokemuksena kiinnostaa kuten muutkin kokemukset elämässä ja etenkin kun jostain lukenut että tämä voi olla yksi elämän suurimpia kokemuksia.

• Nimimerkkinikin jo kertoo että en kykene visualisoimaan. Tästä luin joku vuosi sitten että toisilla ei vaan sellaista kykyä ole lainkaan ja toinen ääripää on hyperfantasia jotka pystyvät mielikuvissaan luomaan mitä ihmeellisimpiä asioita valokuvan tarkkuudella sisältäen jopa kaikki aistit.
    Ajattelin että sienet voisi toimia triggerinä tällaisen kyvyn aikaansaamisessa, mutta siitäkin olen nyt lukenut pari kokemusta että ei ole näin, Afantasian omaavat näkevät kyllä tahdosta riippumattomia visuaaleja ja vailla kykyä vaikuttaa niihin psykedeelien vaikutuksen alla, mutta ne eivät ole auttaneet visualisoimaan ilman aineita.

• Itsetutkiskelua ole harrastanut kolmisenkymmentä vuotta vaikeidenkin elämänkokemusten mukana, ajoittain harjoittanut meditointia, harjoitellut selkounia, lukenut mm Tollen kirjallisuutta ym.
    Koen olevani melko tietoinen itsestäni ja mm sen miten ego yrittää aika ajoin kaikenlaista järjetöntä syöttää, siinä kohdin auttaa paljon jos kykenee asettumaan kolmanneksi osapuoleksi tarkkailijaksi.

Nyt on elämäntilanne jossa en pysty järjellä mitenkään ymmärtämään vääryyttä joka on tapahtunut ja olen kokenut syvää katkeruutta ja jopa vihaa muutamaa ihmistä kohtaan jotka on tähän osallisia.
Valheella ja vääryydellä on saatu aikaan ikävä tilanne ja kukaan ei kykene auttamaan.
Psykologikaan hyvästä keskustelusta huolimatta ei voinut muuta kuin todeta että tälläiset tunteet ovat normaaleja ja aina aiheutuvat jostain.
Lähinnä menin sinne ettei kenellekään satu mitään, ihmisillä kun on se rajapyykki ja sen yli kun mennään niin voi tapahtua ikäviä asioita.

Ajattelin että ehkä sienet voisi auttaa käsittelemään tätä möykkyä, mutta pelkään että siinä on suurena riskinä myös todella ikävä nelituntinen josta ei jää käteen kuin pelkoa.

Tällä hetkellä olen ehkä kallistumassa siihen että jätän kokeilun tekemättä vaikka se edelleen kovasti houkuttaa.
Kuvaamista meinaan silti vielä koittaa, koska siihen iski kipinä kun mitään kuvattavaa ei ole vielä monista hyvistä paikoista huolimatta löytynyt :wink:

Tuohon psykoosin mahdolliseen uusiutumiseen sanoisin, että kukaan ei pysty sanomaan siitä mitään varmaa. Eikä päätöksiä kannata ainakaan tehdä sen perusteella mitä joku sinua yhtään tuntematon sanoo netissä.

Psilosybiiniä sisältävät sienet toimivat kohtalaisen samoin keskenään, kyse on enemmänkin annostuksesta. Pitoisuuksissa on lajikohtaisia eroja. Joten toista turvallisempaa ei tästä syystä ole.