Olen huomannut että jos vaikka viikon välein nauttii sieniä niin annokset täytyy olla suurempia jotta saavuttaa sen saman tajunnan tason. Tuo 5g viikottain on mielestäni riittävä määrä sieniä (ainakin siihen mihin itse niitä käytän) jotta pääsen tarpeeksi syvälle. Ainakaan tällä hetkellä en koe että olisi syytä pitää pidempiä taukoja. Tosin ennen tätä olen trippaillut harvemmin ja pienemmillä annoksilla.
Tähän mennessä hurjimmat kokemukseni olen käynyt läpi alle 3g annoksilla, mutta niihin liittyi myös kannabiksen käyttöä toisin kuin tällä hetkellä. Saatan nauttia hieman myös alkoholia ja usein myös adhd lääkkeet jotka minulle on määrätty. Stimulanteista koen olevan sienien kanssa hyötyä sillä tavalla ettei tule sitä väsymystä, haukottelua ja velttoa oloa joka ilman todennäköisesti olisi läsnä.
Alkoholia en siis juo kovinkaan paljoa, mutta sellainen kevyt valmiiksi rentoutunut olotila mahdollisesti edesauttaa tripin ohjautumista positiivisiin asioihin. En kyllä varsinaisesti suosittele alkoholia, stimulantteja ja sieniä, mutta henkilökohtaisesti tuollainen yhdistelmä on tarjonnut minulle mieluisia hetkiä.
Ensikokemus suippujen kanssa takana edeltävänä lauantaina. Uskomaton kokemus ja kirjoittelen tästä jossain kohtaa oikealla palstalle tarkemmin.
Kysymys:
Itselläni ja kumppanillani, jonka kanssa tämä matka koettiin on jo trippipäivän illasta lähtien, (eli lauantai ilta, sunnuntai ja nyt vielä maanantaina) ollut melko lievä eikä erityisesti elämää häiritsevä mutta kuitenkin huomattava päänsärky.
En ole tästä kovinkaan huolissani, mutta osaako täällä joku sanoa mistä tämä johtuu? Tai siis tuosta tripistä selvästikin mutta mikä siinä tämän aiheuttaa ja kauanko on kohtalotovereilla kestänyt?
Vaikeahan tuosta on kuivana sanoa mitä siinä on. Muutama yksilö nyt ainakin näyttää melko kehnolle ja yli-ikäiselle. Voi olla hometta tai voi olla myös ihan omaakin rihmastoa johtuen esim. huonoista kasvatusolosuhteista. Harvemmin ne tuolle näyttää kun kaikki on kunnossa.
Vastaus tulee nyt pari viikkoa myöhässä, mutta mainitsen nyt kuitenkin, että psilosybiinikokemusta seuraava päänsärky on ollut myös yleisimmin havaittu sivuoire psilosybiinin lääketieteellisissä tutkimuksissa.
Päänsäryn on tulkittu olevan ohimenevä tila, jolla ei ole pitkäaikaisseurauksia ja joka yleisimmin poistuu noin vuorokaudessa.
Suoraa näyttöä ei nyt vielä ole olemassa, mutta päänsäryn oletttavasti aiheuttavat samat mekanismit, jotka hieman nurinkurisesti tekevät psilosybiinistä tehokkaan päänsärkylääkkeen - eli nimellisesti 5-HT1B-reseptorien stimulointi kallo-ontelossa sijaitsevien aivo- ja selkäydinkalvojen endoteelisoluilla saa aikaan paikallista verisuonten supistumista.
Hei,
Itse olen joskus huomannut samaa. Olen myös huomannut, että sienet ovat jonkinasteinen diureetti, eli poistavat nestettä. Pissillä saa juosta aika tiheään. Olen ajatellut, että tuo seuraavan päivän päänsärky liittyy kuivumiseen, koska samantapaista olen huomannut esim. kesähelteellä saunan jälkeen.
Olen tätä ennakoinut nyt muutaman kerran juomalla tavallista vähän enemmän esim. vichyä ennen sienireissua. Päänsärkyä ei ole näiden kertojen jälkeen tullut, toki syitä voi olla muitakin :)