Kysy psilosybiinisienten käyttämisestä

Näyttää aika oudolta nuo purkissakin olevat sienet. Haju toki kertoo paljon ja homeet kyllä yleensä vainuaa aika hyvin. En ole moista nähnyt. Etenkään ostettuna en tuollaisia söisi/joisi.

2 tykkäystä

Ok, kiitos vastauksista.

2 tykkäystä

Villi veikkaus mutta voisko toi olla sienen kantoja joissa on ollu tätä “fuzzy feet” kasvua kun ei ole saanut tarpeeks ilmanvaihtoa. Sit kuivattuna irtoaa ja pölyää hiukan, mielestäni se tuntuu kuivissa sienissä silleen hiukan samettiselta. Mutta tosiaan aika sekalaisen näköistä settiä tuolla purkissa aivan mahdoton sanoa mitä sieniä edes ovat. Ekan kuvan pallero melkeen näyttäisi kuvatetulta rihmasto palalta kavualustasta. Nämä siis pelkkiä veikkauksia ja varmaan aika myöhässäkin vielä

Englanniksi hakuja tehdessä, tulin tuohon samaan päätelmään. Näyttää siis juuri siltä, mitä siellä kuvattu, ja tuntuu tosiaan samettisilta. Ja kun mitään muita merkkejä homeesta ei ole. Jos kyseessä tämä ilmiö, onko silloin turvallista syödä?

1 tykkäys

Jos kyseessä on tämä niin ihan turvallista, mutta emme ota vastuuta sun tekemisistä.

4 viestiä erotettiin uuteen ketjuun: Tavalliset annokset toimii heikosti

13 viestiä erotettiin uuteen ketjuun: Käyttö sitruunamehun kanssa (“Lemon tek”)

2 viestiä erotettiin uuteen ketjuun: Eri kokoisten/ikäisten sienten pitoisuuserot

5 viestiä erotettiin uuteen ketjuun: Sieniteen valmistaminen

Terve,

Olen pian 37 vuotta täyttävä tyttölapsi. Olen päättänyt tänä syksynä kokeilla, mikä vaikutus sienillä on masennukseeni. Olen ollut vuosikausia masentunut, traumataustaa on (ei onneksi mitään kovin raskasta) sekä lapsuudesta, että aikuisiällä koettuja asioita.

Kuinka monta niitä sieniä kannattaa ottaa ensimmäisellä kerralla, vai miten määrää mitataan? Ketään kaveria ei ole mua valvomaan, eli yksin tämä on tehtävä. En odota saavani mitään ihmeparantumista, mutta ei tässä ole juuri vaihtoehtojakaan enää.

1 tykkäys

Ensikertalaiselle en antaisi grammaa (kuivaa) enempää! Sitten myöhemmin buustaa vähän lisää jos siltä tuntuu :blush:

EI SIENTEN ANNOSTELUSUOSITUKSIA ILMAN VIITTAUSTA SIENILAJIIN! -Ylläpito

2 tykkäystä

Kiitos nopeasta vastauksesta🙏 Tarkoitatko niitä suippumadonlakkeja? En tiedä mistä löytäisin ja milloin täällä Oulun seudulla, mutta luin tuon valokuvausoppaan, ja sen avulla lähden joku päivä etsimään. Pihalla näyttää kasvavan joka vuosi jotain mustesieniä, joten ehkä niiden joukossa voisi myös näitä kasvaa.

Kyllä se vähän meinaa pelottaa tuleeko joku voimakas ahdistus, mutta liekkö sillä väliäkään.

Niin ja sitäkin kysyisin, että kuivataanko ne vain niin että jätetään johonkin astiaan niin kauaksi että ovat korppukuivia?

Hakuun voi koittaa esimerkiksi “sienten kuivaus”, eipä nuo varmasti ainakaan missään suljetussa purkissa kuivu.

Tämä on hyvä pointti ja onkin AINA syytä myös mainita käytettävien sienten laji annostuksista puhuttaessa (@siiri). Suomessa käytetään psilosybiinisienistä ainakin Psilocybe semilanceataa ja Psilocybe cubensista yleisesti ja näiden välillä tajustepitoisuuksissa on hurjiakin eroja. Tätä voi myös koittaa hyödyntää, joskin saman sienilajin eri itiöemissä voi olla suurtakin pitoisuusvaihtelua ja eri ihmiset saattavat luonnostaan kokea villisti erilaisia vasteita vaikuttaviin aineisiin, mistä voi lukea lisää täältä.

2 tykkäystä

Kiitos vastauksesta :pray:

1 tykkäys

Viesti erotettiin uuteen ketjuun: Psilosybiinisienet ja ADHD

En tiedä onko tämä oikea ketju, mutta Eilen otin toista kertaa sieniä tänä syksynä(30kpl silokkeja) ja lievää panikointia ja epämiellyttävää oloa oli suuren osan matkasta koska seura ja paikka ei ollut oikein hyvä. Jossain vaiheessa meinasin jopa nukahtaa tai jotain, silmät menivät itsestään kiinni ja muistikuvat ovat hämärät. tänään olo on hyvin masentunut ja sekava, olen lukenut että sienet voi aiheittaa kokemuksia jotka jäävät päähän pitkäksi aikaa. Tämä taisi olla sellainen?

Voi olla, että kyseisten sienien pitoisuus oli poikkeuksellisen korkea. Olen tuon “nukahtamisen” kokenut itsekin pari kertaa ja se voi tuntua todella epämiellyttävältä etenkin, jos on paikassa jossa ei ole valmis päästämään irti. Muiden ihmisten läsnäolo on usein “ankkuri” todellisuuteen, jolloin irti päästäminen voi olla lähes mahdotonta.

Vaikean tripin jälkeen olo voi olla todella omituinen ja tyhjä, mutta yleensä vaikeidenkin trippien nettovaikutus on positiivinen. Jos olo on sen mukainen, kannattaa hakea apua tai puhua jonkun turvallisen ihmisen kanssa. Jos et jostain syystä halua/koe tarvetta sille, niin rauhallinen musiikki ja hengitysharjoitukset voivat helpottaa oloa. Ajan kanssa olo helpottuu, suosittelen rauhallista ja hyväksyvää itsetutkiskelua tuon vaikean olon takana olevista syistä. Kannattaa muistaa vielä se, että nettovaikutus on useimmiten positiivinen.

1 tykkäys

Miksi ylipäätään otit sienet tällaisissa olosuhteissa? Myös kappalemäärinä annostelu on herkästi harhaanjohtavaa kokoerojen vuoksi ja voi helposti lisätä ongelmia varsinkin kehnossa käyttötilanteessa/-ympäristössä.

2 tykkäystä

Joskus jotkut kaverini ovat vähän kyseenalaisia mutta yleensä niiden kanssa voi olla oma itsensä joten päätin kokeilla. Loppumatka meni hyvin mutta alussa pieni naureskelu ja vittuilu minulle ei sillä hetkellä tuntunut kovin hauskalle.

1 tykkäys