Hei. Kuulin eräältä tapaamaltani henkilöltä sienistä (puhuttiin cubeista) sellaisen seikan mikä ei ainakaan vielä ole tullut muualla vastaan. Hän mainitsi minulle, että 10 grammassa ja sitä suuremmissa kerta-annoksissa sienissä olevat muutkin aineet psilosybiinin ja psilosiinin lisäksi alkaisivat vaikuttaa tajunnantilaan.
Jollain tasolla tuo väite tuntuu jopa loogiselta. Itse olen siis nauttinut suurimmallaan vain himan yli 5 gramman annoksia (kaksi kertaa) ja ajatukseni on ollut nostaa annosta asteittain jonkin verran kerta kerralta.
Onko kenelläkään täällä kokemuksia tuollaisista 10 gramman ylittävistä määristä tai mahdollisesti osoittaa fakta tietoa suuntaan tai toiseen.
Pidän mahdollisena, että eri psilosybiinisienilajit eroavat vaikutuksiltaan johtuen lajien välisistä kemiallisista eroavaisuuksista, mutta en ole vielä nähnyt näyttöä siitä, että jollakin tietyllä oheistuotteella olisi osoitettu olevan tietynlaista bioaktiivisuutta. Tätä on ounasteltu, mutta siihen se on jäänyt. Aeruginaskiinia testattiin ja se ei ollut aktiivinen.
Olen seurannut tiiviisti yhdysvaltalaisten ja eurooppalaisten psilosybiinisienten parissa toimivien laboratorioiden toteuttamia pitoisuusanalyysejä, eikä myöskään niissä ole ilmennyt lupaavia uusia kandidaatteja, vaikka mielenkiintoisina löydöksinä on tosin ollut tietyillä lajeilla jäämämäärinä esiintyviä beetakarboliineja.
Ilmeisesti tässä ollaan kuitenkin oikeilla jäljillä siinä, että huurumadonlakeilla tällaisia mielenkiintoiselta vaikuttavia oheistuotteita on vielä erityisen vähäisiä määriä.
Toiseksi, väittäisin, että kymmenen grammaa huurumadonlakkia sisältää niin suuren määrän psilosiiniä ja sen esiastetta, että ei keskivertoihminen ei siinä kauheasti mitään muuta vaikutusta kykene edes tuntemaan.
Noin suurilla annoksilla on hyvin tavanomaista, että sieniä nauttinut henkilö ei kykene enää havainnoimaan ympäristöään aistien ollessa täydessä sekamelskassa - ja minuuden kokemuksen huuhtouduttua jonnekin fraktaalien sekaan, myöskään saamaan kokemuksista irti senkaltaisia tulkinnallisia puolia, joiden eroavaisuuksia jonkin toisen kokemuksen kanssa olisi mahdollista arvioida kovin luotettavasti.
Itsellä muutama kokemus isommilla annoksilla, enkä muista niistä oikein muuta kuin humisevaa valoa ja moniulotteisia kuvauksia jonkinlaisista koneistoista. Niistä ei jäänyt jäljelle mitään, mitä olisi mielekästä koittaa selittää.
Joissakin koulukunnissa on kuitenkin tavattu suosia erittäin suuria annoksia. Siinä missä McKennan veljekset suosittivat aikoinaan viittä grammaa “sankarillisena annoksena”, myöhemmät hahmot ovat saattaneet lähtiä keulimaan vielä isommilla annoksilla. 2010-luvun alkupuolella mm. edesmennyt Kilindi Iyi suositti jopa 30 gramman kerta-annosta.
Nykytutkimusten tarjoaman tiedon valossa näyttää siltä, että osalla ihmisistä on geenipoikkeama, jonka vuoksi psilosybiini tuottaisi heillä noin seitsemän kertaa vähäisemmän vasteen. Mainituin Iyin kertomuksia lukiessa onkin pakko pohtia, oliko hän kenties tämän geenipoikkeaman kantaja.
Kysyit omakohtaisista kokemuksista suurien annosten suhteen. Olen 10g cubeja ottanut ajatuksena haastaa itseäni; trippi oli pitkä, tunteiden ja mielentilojen vuoristorata lyhyesti sanottuna. @Matias sen sanoi, kuulostaa sienten tuhlaukselta ja olen kokemukseni pohjalta samaa mieltä.
@Wangad myös mainitsi muun muassa, “Noin suurilla annoksilla on hyvin tavanomaista, että sieniä nauttinut henkilö ei kykene enää havainnoimaan ympäristöään aistien ollessa täydessä sekamelskassa…”
Tämä kuvaus sopii myös minun kokemukseeni. Ei siitä oikein mitään irti saanut.
Yhteenvetona, en toista kertaa tule tuollaista annosta ottamaan sillä se ei vastannut sitä, mitä kuvittelin. Pari g silokkeja tuo usein paljon paremman lopputuloksen näin vertauksena.
Kuitenkin jos on “ylimääräistä”, niin en näe 10g koittamisessa haittaakaan. Sittenpä sen tietää omakohtaisesti.
Mitä sieniä olet käyttänyt? 5g cubeja (useampaa lajiketta koittaneena) ei ole vielä tähän mennessä itselläni vastannut samaa määrää esim. silokkeja. Siinäkin saattaisi olla syy siihen, miksi ottamasi 5g, ei ole tuntunut odotetusti?
Lajien ja niiden sisäiset erot vaikuttavat luonnollisesti paljon vahvuuteen.
Siinä ajatuksiani asiasta…
Minä komppaan kanssa nyt kun paikalla satun olemaan. Suurempi määrä on sienten tuhlausta. Sekavuutta vaan ja ei voi liikkua kun näkökenttä täynnä fraktaaleja vaikka mihin kattoo silmät auki. Vähäsiä positiivisia hetkiä. Paljon negatiivisia hetkiä. Aina luulee menneensä tällä kertaa lopullisesti hulluksi jossakin kohtaa.
No tietysti voi olla joku tyyppi joka tässäkin näkee sen oman juttunsa, testaus ainut keino tietää. Tilastollisesti kuitenkin huono idea.
Olen nauttinut siis nyt kaksi kertaa 5g annoksen Cubeja. Aijemmin useita n. 2g annoksia ja kerran 3g ennen näitä kahta 5g annosta. Minulla henkilökohtaisesti 5g on jo sellaista “haipakkaa” (varsinkin jos pitäisi pidemmän tauon sienistä) että koen sen kyllä riittäväksi.
Kyse ei missään nimessä ollut sienien riittämättömyydestä vaan ihan mielenkiinnosta. Tällä hetkellä vaikuttaakin hieman siltä että en ainakaan ihan lähitulevaisuudessa lähde kokeilemaan tuota 10g määrää.
Olen kertaalleen erään 4.8g annoksen aikana ollut lähes tuossa tilassa, että silmät auki tuli visuaaleja. Seinissä ja taivaalla värit vaihtelivat. Se kyllä oli todella kaunista, mutta jos visuaaleja tahdon sienien vaikutuksen alaisena nähdä niin mieluummin suljen silmäni.
Kiitos myös sinulle asiallisesta vastauksesta. Näiden tietojen ja jaettujen kokemusten avulla voin mielestäni tehdä päätöksiä huomattavasti järkevämmin.
Tämän foorumin olemassaolo on juuri tällaisten kysymysten ja omakohtaisen tiedon jakamisen kannalta todella tärkeää. Ilman teidän tietämystänne sekä kokemuksianne olisin pian ollut mussuttamassa 10g Cubeja ja kenties voinut pahoin. Minulla kyllä oli pieni aavistus siitä että asia ei välttämättä ole yksiselitteisesti niin että 10g kannattaa testata.
En ole erityisherkkä tai muutenkaan. Sienet toimivat minulla kuten valtaosalla ja parhaat tuntemukset saan 2-5g annosvälillä [cubensista]. 3g taitaa olla minulle se juuri sopiva määrä nauttimiseen sekä milen laajentamiseen.
Samaa mieltä viimeisen kappaleesi kanssa, pienetkin annokset saattavat olla huikeita oikeanlaisessa set and settingissä.
Nopeana esimerkkinä kerran 2,3g reunuskirjohelttoja mökillä myrskyävän meren keskellä ottaneena kaverin kanssa; trippi tuntui hyvällä tavalla siltä kuin olisi heroic dosen ottanut.
Nämä ovat ihmeellisiä luonnon tuotoksia, jotka yllättävät monipuolisuudellaan.
Voisin vielä vähän tarkentaa kun nyt rupesin miettimään että miltä oma kommentti voi toisen silmään näyttää. Sen voi käsittää monella eri tapaa.
Sopiva iso annos itelle on 0,5 - 0,8g suippiksia. Tässä kaikki on vielä hallittua(paitsi nauru seurasta riippuen), visuaaleja näkee silmät kiinni sekä silmät auki vaikka puiden lehdet nätisti elää. Siitä kun lähetään nostamaan ylöspäin niin alkaa ne sekavuudet millä tarkoitan harhaisuuttu. Harhaisuudet on suoraan verrannollisia annoskoon kasvuun. Ei enään käsitä itseään ja todellisuutta, ei enään vain saa ideoita ja tunnelmia, vaan elää niitä ideoita ja tunnelmia. Pahin painajaiskokemus oli kun kaikki muu hävisi paitsi minä, mikä ikinä minä sillä hetkellä olin. Ikkunasta näin autotielle ja ne hetket kun auto ajoi tiellä oli niitä hetkiä kun mitään muuta oli olemassa, mutta silloinkin ne vaikuttivat olevan äärettömän matkan päässä ja vain oman mielikuvitukseni tuotetta millä yritin lohduttaa itseäni. Tästä on jo kauan aikaa. Jälkeenpäin katsottuna tuntuu että mieleni oli rusinan kokoinen sillä hetkellä. Ei kovinkaan laajentunut tajunta.
Itse tullu vedettyä 250kpl suippiksia + teetä päälle, kaataessa teen kurkkuun, tunsin samantien, että nyt tuli tehtyä jotain mitä ei pidä tehdä. Eli olin ottanut n1h ennen 250kpl, sitten teet, tunsin kuinka jokin imeytyi aivoihini, niinkuin sinne olisi suihkutettu vettä. Frendi veti saman setin. Ihan skitso sekamelska alko, ei nähnyt mitään muuta kun hallucinaatioita halkujen päällä, olentoja tuli seinistä läpi, meni minun läpi jne. Yhdessä vaiheessa muistan, että yritettiin syödä pameja, mutta ne pomppivat karkuun. Täysin mahdotonta sanoa mikä oli totta ja mikä ei. Myös liikkuminen oli hassua, ei mitään tietoa mikä oli ruumista ja mikä ei. Frendi meni jossain vaiheessa himaan, ja löysi perheensä palasina tapettuna. Soitti ambulanssin, jotka veivät jorvin sairaalan psy osastolle vuoteeseen ja vartija eteen. Perhe on kunnossa, kaikki oli halluja. Mm marilyn monroe ilmestyi kaverilleni laulamaan sängyn eteen jossain vaiheessa. Itse onnistuin vetämään sikasatsin bentsoja, ja olin jossain horrostilassa ku frendi tuli bisse säkin kanssa aamulla takaisin. Oli todella raskas matka, mutta sen jälkeen oli vuosia hyvä olo. Heh tulee viellä mieleen yksi kohtaus, soitettiin myrkytystieto keskukseen. Heillä kesti vastata, tässä ajassa unhohdetriin miksi soitettiin, sitten ne pyysi kuvailemaan syödyt sienet, joita sitten kuvailtiin ja hehkutettiin, että teillä on tosi hyvät tuotteet. Luultiin, että se oli joku tuotekysely:laughing:. Noilla hyperannoksilla saa kyllä portit auki moneksi vuodeksi. Or like for life. Olen muös ottanut lsd-25 ttä niitä fillari hoffmanneja 400mics 8 kpl kerralla 0 toleen, eli 3600mic lsdtä. Toimii vielläkin jos saa oikeen ajatusjanan päälle. Olkaa varovaisia. Nykyään uskallan enää vain mikrodoussaulla, näitten kokemuksien takia.