Suippumadonlakin tunnistuspyynnöt 2024



Onko nämä oikeita? Löytyi hevostallilta, suoraan hevosen lannasta kasvamasta.

@Cuccimayn Ei ole suippumadonlakki. Suippumadonlakki ei kasva suoraan lannassa myöskään.

1 tykkäys

@Turhapuro Suippumadonlakki on, hyvä että helttakuvan otit silti :+1:

1 tykkäys


Hei, olisivatko tässä suippumadonlakkeja. Löysin ne vanhan heinäpellon reunalta. Lisäksi tässä kuva aiemmalta.

Konna13

Tuoreet yksilöt näyttäisivät ainakin olevan. Paperin päällä olevat jo sen verran kuivahtaneet/huono kuntoisia ja valotus on vähän kehno etten itse pysty tunnistamaan.

1 tykkäys

Olen jo kuvannut kuivalla kelillä useita suippoja, mutta nyt sateen jälkeen ovat vähän erinäköisiä, varsinkin tuo isoin epäilyttää.Osuko?


@MavonSilimä suippuja kaikki muuten mutta tuo vähän erivärisen jalan ja punertavan ruskean lakin omaava ilman nänniä vaatisi paremman kuvan :+1:

1 tykkäys

Juu eli tuo toinen vasemmalla ylimmässä kuvassa, itse sanoisin että ei ole mutta vaikea sanoa ruudulta kun ei tie miltä varsi tuntuu. En tie mitä on (luultavasti joku kirjohelttoja) on itselläkin tullut kuvaillessa vastaan kyseisiä. Loput vaikuttais olevan.

1 tykkäys

Hei,

Tässä vielä jatkoa edelliseen tunnistuspyyntöön, kun sienet eivät olleet vielä kuivuneet. Ja toinen kuva kyseisistä sienistä kauemmin sateen jälkeen.


Liekös nämä?





1 tykkäys

Suippuja on. Onnittelut!

2 tykkäystä

Nyt on pari viikkoa aiheeseen tutustumista takana ja tänään eri palaset vain loksahti kohdalleen. Erikoinen tunne: ihan kuin olisi täysin uusi maailma auennut. Kuvaan tarttui siis seuraavat yksilöt, joiden osalta pyydän tunnistusapua:



Mahtavaa! Jatkokyssärinä vielä: nämä löytyi metrin päästä nuista ensimmäisistä, mutta olivat aika paljon kookkaampia. Onkohan nämä myös vai ovatko eri lajia?
Tuo yksi lyhytvartinen ei ainakaan taida olla?





@Herkkutatti81 suippumadonlakkeja, onnea löydöstä :+1:

@hanren liian kuivia tunnistettavaksi.

1 tykkäys



Nyt on vaikeuksia itselläni tunnistamisessa.

Pahoittelut huonoista kuvista.

@Nurmi
Ei ole. Kannattaa vielä enemmän tutustua suippumadonlakin piirteisiin.

1 tykkäys

Hei taas!
Tällaisia oli ystäväni löytänyt tällä kertaa.
Mitäs mieltä asiantuntijat?





Jatkoa tuohon ylempään




1 tykkäys

@Apuva & @Maakotka suippumadonlakkeja molemmilla.

Toivoisin tunnistusapua tähän yhteen yksilöön. Nyt huomaan, että vaikka kuinka yritin, kuvat ei taida olla kovin hyvät… Kiitos kärsivällisyydestä :pray:
Tämä on mun tuttu saitti ja siellä on käyty vuosittain saalista hakemassa.