Suippumadonlakin tunnistuspyynnöt 2023

Ihan normaalikokoinen mitä kuvasta näkee, suippumadonlakki myös :+1:

On tämä uskomatonta. Intuition ohjaamana ajelin eräälle pellolle sen kummemmin taustatyötä tekemättä ja tämähän osoittautui kultakaivokseksi! 10min kävelyn tuloksena hieno saalis. Täytyy jatkaa kunhan sormet ja varpaat hieman lämpenevät :sweat_smile:
Elämän ensimmäiset löydöt.

2 tykkäystä

Pystyisikö näistä kuvista tekemään vielä varmistustunnistusta?

En erota itse mitään sientä joka ei olisi suippumadonlakki tuossa. Mutta näin kuvan kautta en pysty enempää sanomaan.

Kannattaa verrata keskenään noita, haju ja sormitunnot on hyvä myös ottaa muistiin. Hyvä potti :+1:

Kiitos :+1: heivasin epävarmat (isosti auenneet/vanhemman näköiset) pois. Jäljelle jäi pelkästään toisiaan muistuttavia, saman tuoksuisia ja tuntuisia yksilöitä. Nyt kuivaessaan kaikki näyttäisivät olevan kosteusmuuntuvia ja väri alkaa muuttua lakin kärjestä lähtien vaaleanruskeaksi.

Kasvupaikka sama missä 100% silokkeja, mitä sanoo raati? Voisko nää olla jotain vaaleita versioita?

Samoin tämä sama kasvupaikka kun silokeilla. “Varmat” silokit olen jo oppinut kuvaamaan oikeita.

En osaa kyllä yhtään mennä sanomaan, kirjohelttoja varmasti seassa mutta pitäis kunnolla oppia et kumpi on kumpi ku nämä keräessä melkeen kaikki oli jo tosi suipun tapaisia. Oliskohan tässä montaa suippumadonlakkia spotattavissa? Kiitos jo etukäteen!
Löytyi heinikolta hevostallejen läheisyydestä ja sai kyllä etsiä… Onks tuolla vaan pari silokkia vai olisko enemmän?

Entä nää? Sori jos on liian surkee kuva. Oon uus täällä.

@Tintti, @MrSrilokki ja @melba Kenelläkään ei suippumadonlakkeja.

2 tykkäystä

Täällä vasta-alkaja :raising_hand_woman: Onko tässä satsissa joku suippis?

Ei ole suippiksia yksikään, mutta mikä tää kuvakaappausjuttu on? Miksei vaan lähettäisi sitä itse kuvaa?

3 tykkäystä

Kiitos vastauksesta! Mä oon tämmönen täti-ihminen ja joskus kuvat olleet raskaita ladattavia (esim. kelaan liitteet) ja sillon näyttökuvat on toimineet paremmin, niin sillä turvauduin tähän kikkaan :love_you_gesture:

Siinä nuo oikeanpuoleiset on mysteerejä. Lakki on niiku kuiva ja säröilevä kuten silokeilla voi olla, siitä sanoisi heti silokki. M

utta jalat noilla rutikuivia eikä tommosia yhtään kun silokeilla. Voiko olla silokeilla näin. 2 yksittäistä alanurkassa on jotain muita, otin mukaan kuvattavaksi.

Kuva liian tärähtänyt ja huonosti valaistu että saisi kummemmin selvää noista sienistä. Joiden kuntokin on hieman kyseenalainen.

no voi hitsi. heitin roskiin… thx

@Höperösieni “tuo iso tuossa” selkeä suippumadonlakki. “Jännä iso” näyttäisi myös olevan, mutta helttakuva antaisi varmuuden. Varmasti tuoksu, tuntuma ja mahd. Maku kertoo tarpeeksi. Tumma yksilö ei ole suippumadonlakki. Huomaa tumma jalka, semmoisia ei ole edes poikkeusyksilöillä. Lakki ja heltatkin erilaiset.

Kiitos sulle selma!!

Onko nämä mitä?

Ei ole suippumadonlakkeja noista mikään ikävä kyllä.

1 tykkäys