Dimetyylitryptamiini (DMT)

Riippuu varmasti terapeutista. Itse kävin viimeisellä terapeutilla varmaan yli puoli vuotta ja koin että en pystynyt hänelle avautumaan omista ongelmistani huoletta, koin olevani “rehtorin kansliassa” hänen kanssaan, en uskaltanut avautua. Itseäni pelotti mitä hän Kelan palautteeseen mahtaisi kirjoittaa. Hän kuitenkin kirjoitti hyvinkin ylimalkaisesti tyyliin että terapeuttisen suhteen perusedellyksiä tms ei syntynyt. Ei maininnut sanaakaan mistä asioista hänen kanssaan juttelin. Ja toisaalta edeltävä terapeutti jonka kanssa aiemmin oli tekemisissä taas pisti Kelan yhteenvetoon hyvinkin yksityiskohtaisesti kaikki ongelmani joista hänen kanssaan olin jutellut. Eli: riippuu ihan täysin terapeutista.

Oho. Kiitos kattavasta vastauksesta. On se kyllä hyvä että ministeriö suojelee meile DTM-huumeelta :smiley:

Ok. En oo häneltä iteltään kysynyt esim. mielipidettä huumeista, niiden käytöstä ja käyttäjistä. Siinä vois saada jotain osviittaa.

Ja sitten näitä itseä koskevia kirjauksia ja tietoja on varmaan aina mahdollista käydä tarkistamassa omakannasta?

Oon lukenu tuosta DMT:stä ja kattonu muutaman videon siihen liittyen, ja kuullut että monella ihmisellä ne kokemukset ois jostain syystä melko samankaltaisia.
Ja että ne kokemuksen eri vaiheet pystyt jo nimeämään.
Ja semmonen käsitys jäi, et DMT ois yksi vahvimmista, ellei vahvin psykedeeleistä, ja että sitä ois luontaisesti lähes kaikessa elävässä, kuten myös ihmisessä.

Semmonenki kysymys jäi, että jos se on aika todentuntuinen kokemus, ja että siihen liittyy paljon mystiikkaa, niin voisiko joku alkaa kuvittelemaan breaktrough-tasolle päästyään, että täällä kaikki alkaa, ja tänne kaikki päättyy?
Sen verran voimakkaan kuuloisia nuo kokemukset, mitä luin ja kuuntelin netistä käyttäjien kokemuksia.
Ja joillain ihmisillä on voinu maailmankuva uudistua täysin jo yhden ainoan kokemuksen jälkeen.