@YourLocalSamppa ei oo silokki. Mitkään tuntomerkit ei natsaa ja kasvuympäristö näyttää aivan väärältä. Kannattaa lukasta kuvausopas.
Aight no meen takasi opiskelee
@YourLocalSamppa Ei ole.
@jericho ei ole. Ja turha yrittää postata satunnaisten sienten kuvia havaintoketjuihin, kuvien sienissä ei ole oikeastaan mitään oikeita piirteitä.
juu sori ehkä innostuin liikaa. niin saman näköisiä olivat siellä olevassa kuvassa. en millään pahalla. takaisin opiskelemaan..
@mipro ei ole.
@Elpastor eivät ole suippumadonlakkeja.
Tässä vielä sama sieni, eikös tuo kuivalta silokilta vaikuta? Varsi on kovin kimmoisa, ei katkea helposti.
Muutaman vuoden tutkinu mutta vasta tänä syksyny tosissaan etsinyt ja nämä pitäs aika lähellä jo olla. Paikka on lauhaheinikkoinen metsätie. Kaikki 8kpl samasta kohtaan. Kiitos tunnistajille jo etukäteen.
Samat viiden päivän päästä.
Nuo ovat silokeimpia silokkeja mitä olen ikinä nähnyt.
@Pyypikäine tässä ketjussa tunnistellaan pelkästään suippumadonlakkeja ja niitä nämä sienet ei ainakaan ole. Mikään tuntomerkki ei täsmää.
Se on minä tässä terve. Olen alottanut tämän harrastuksen tänä syksynä ja heti alkuun löysin hyvän paikan, josta löysin parilla kerralla runsaasti helposti tunnistettavissa olevia yksilöitä. Tänään löysin samalta paikalta nämä, mutta nämä näyttää jokseenkin erilaisilta kuin ne, jotka aiemmin olen löytänyt. Mahtaakohan olla suippiksia? Aloin epäilemään, koska jalka on paljon tummempi kuin aiemmissa ja heltat näyttää todella vaaleilta. Parissa yksilössä on kuitenkin lakin reunassa tuttua tummentumaa. Mitä mieltä olette? Yritin ottaa vähän eri kulmissa ja valossa kuvat
@Jyllykkä Silokkeja ovat. Joskus tulee näitä vaalea-helttaisia vastaan, mistä lie johtuukaan.