@Napalm ei ole.
Entä tuo iso yksilö? En nää sen olevan muukaan sieni kuin silokki.
Joku kirjoheltta varmaankin. Ei ole hirveästi silokin piirteitä tuossakaan sienessä.
Hei vaan! Ihan huippu tää sivusto, foorumi, ja myös suurkiitos tunnistuspelistä! Se on ihan hurjan kiva (viimeksi kokeillessa sain 87% vaikeasta versiosta ja 97% normaalista)
Oon sienestänyt vähän yli 30 vuotta ja nyt ensimmäistä kertaa opettelemassa (tuoreita ) silokkeja.
Tällaisia löytyi. Mikä laji voisi olla kyseessä?
Itse arvelen jonkinlaisiksi mustesieniksi. Mutta ajattelin nyt kuitenkin laittaa tänne kuvia, jos sattuisi onni potkimaan.
Tai ainakin opin uutta, mikä on aina tosi jees
Lisää (mahdollisia) apuja lajitunnistukseen:
Itiöpöly-printti oikean värinen. Kasvupaikka ei lähelläkään peltoa, mutta runsaasti lannoitettua maata on. Monipuolinen hedelmällinen biomi jossa nurmikkoa ja metsää. Hajusta ei havaintoja, koska mun nenä on aika tukossa Jalka napsahtaa poikki, eikä tummu alaspäin mennessä.
Parvi- tai harmaamustesieniä.
Kiitos nopeasta vastauksesta!
Onkohan nää olla suippuja vai jotain muuta?
Tässä vielä kuvan sienet ja muutama samalla paikalla kasvanut:
Kiitos keksimonsteri!!
@Jaakko @SieniKata @Mohveli
Teillä suippumadonlakkeja
@Hardstail ei ole.
Pari päivää ollut onnistuneita kuvausreissuja, mutta nyt iski epävarmuus. On sen verran kirjavaa settiä ulkoasultaan.
Erityisesti kaipaisin tunnistusta noiden lähempää kuvattujen osalta.
Ovatko suippomadonlakkeja? Kasvupaikka keskellä vanhan talon raunioita sammaleen seassa, ympäristö metsäinen.
Terve, päädyin kuvausmatkalle Itävaltaan. Lakostuneen ja lumiläikkäisen heinän seasta pilkisti lupaavan näköisiä lakkeja 1700 metrissä. Pahoittelut kun en saanut kuvaa lakeista itse kasvupaikalta.
@carlos Suippumadonlakkeja suurimmaksi osaksi, ei näe helttojen itiövärjäystä kunnolla kaikista. Joidenkin yksilöiden lakkien muotokin epäillyttää.
@pavosenheska A suippumadonlakki. B en sanoisi suippumadonlakiksi itse.
@samps Ei ole suippumadonlakkeja.
@Siloinen Suippumadonlakkeja, noista kuivanneista yksilöistä on melko vaikea eritellä jos seassa on jotain muuta mikä on mahdollista.