@Kerttu Jos osaat mielestäsi tunnistaa suippumadonlakin niin miksi laitat tänne kuvia sienistä jotka eivät muistuta silokkeja millään tavalla?
Heitin vain oman arvailuni, pahoittelut jos olin väärässä. Sain 90% oiken tuosta tunnistustestistä, joten en voi niin pihalla olla… enhän? Viimeisimmässä kuvassani oleva sieni muistuttaa paljon silokkia: sama koko, pipomainen lakki, nänni, lakin alaosa violetti (samoin reunat), vaalean ruskea väri jne.
@Kerttu
Tuo on joku mustesieni, aika kaukana silokista, en itse näe mitään yhtäläisyyksiä.
@Tattitaikuri Hieman epäselvät kuvat, mutta suippumadonlakeilta vaikuttavat.
@Kerttu Ei tosiaankan ole lähellä suippumadonlakkia: mm. vääränlaiset värit, tekstuurit, muodot ja jalan rakenne. Kymmenen prosenttia vääriä vastauksia tunnistuspelissä on vielä liian paljon tässä harrastuksessa, kannattaa opiskella yksityiskohtia tarkemmin.
Kiitos palautteesta! Ymmärrän, että sienten tunnistamisessa on tärkeää olla erityisen tarkka. Minun kannattaisi tosiaan olla tarkempi, jos tunnistukset menee niin mönkään. Olen vasta aloittelija, joten pahoittelen jos vaikutan uusavuttomalta.
@suippis Ei ole suippis
Hei, olisko tämä? Lämpötila kävi yöllä pakkasen puolella, mietin että onkohan se vaikuttanut lakin alareunan värin voimakkuuteen.
@Suippiskuvaaja Omaan silmään näyttää jalan perusteella joltain kirjoheltalta mutta kannattaa odotella valistuneempaa mielipidettä
@Suippiskuvaaja Ei ole suippis.
@etsijä Jotain mätiä sieniä, ei näytä suippumadonlakeilta.
@etsijä Suippumadonlakkeja nämä kaksi.
@tiiti Ei ole ikävä kyllä suippumadonlakkeja.
etsijä, en tunnista silokeiksi näitä.
Frostros, eivät ole silokkeja.
@etsijä & muutkin tunnistusta kaipaavat. Koittakaa ottaa se ensimmäinen kuva jo ennen poimimista, kun se yleensä olisi kaikista hyödyllisin tunnistamisen kannalta.