Printtien tilaaminen ja tullaus

Tilasin printin USA:sta ja nyt tuli postin tullausilmoitus. Sinänsähän printtien tilaamisessa ei ole mitään laitonta tai näin olen ymmärtänyt, mutta kannattaako sanoa tilauksen oikeaa sisältöä? :grimacing: Onko kenelläkään kokemuksia?..

Näemmä piti merkitä johonkin kategoriaan… Laitoin painotuotteisiin. Myös tilausvahvistus piti laittaa, pistin sen rajattuna, onneksi vahvistuksessa luki “print”. Pray for me :grin:

Jos olet tilannut tullin kautta ilman, että tilaajan tietoja näkyy ostotapahtumissa niin kiellät vain kategorisesti kaiken laittoman tarkoituksen. Tutkinta loppuu siihen. Sanot vaikka ottavas kuvia printeistä tms…
Kyllä ne tietää mitä siinä on jos joku vähäänkään asiaa siellä päässä miettii. Ilmeisesti ovat ruvenneet availee printtejä tullissa koska eivät muutakaan asialle voi. Eli jos tilaat ulkomailta printin ja pakkausta on ropeloitu, on myös printti todennäköisesti pilalla koska siihen on saatettu jopa yskästä tullissa.
Toi mitä kerrot, kuullosta musta vähän siltä et saatoit astua ansaan ja joku tulee myöhemmin kahtomaan ootko idätelly itiöitä. Voi olla et oon väärässä. Itse oisin kirjoittanut tullattavaksi vaikka “graafinen näyte” tms… Ehkä onnistuit ansan välttämään “painotuotteilla”.
Kanadassa kaiketi edelleen toimii FSRE:n kaltainen firma jolta saa tilattua ihan kirjepostin ilman maksutietoja. Rotterdamin tyypit laittoi luukun kii. ;(

1 tykkäys

Tossa postin lähettämässä automaatisessa viestissä luki “Nykyään kaikki Euroopan unionin ulkopuolelta tulevat lähetykset täytyy tullata. Tullaus tarkoittaa, että ilmoitat Tullille, mitä lähetys sisältää, ja maksat tarvittaessa arvonlisäveron ja muut maksut. Tullaamisen tarkoitus on esimerkiksi estää vaarallisten lähetysten pääsy maahan ja tehdä EU-maiden ja muiden maiden taloudellisesta kilpailusta tasavertaisempaa.”" *Tullauksen voi aloittaa etukäteen vain OmaPosti-sovelluksessa. Jos aloitat tullauksen ennen kuin lähetys on Suomessa, lähetys ei pysähdy odottamaan tullausta, vaan jatkaa suoraan matkaansa luoksesi."

Hemmetti. On ne vaan tarkkoja nykyään. Meidän pitää sit porukalla alkaa tehtailee printtei, ettei vaan käy suominyymeille köpelösti ja ala printit käymään vähiin suomen maalla. :stuck_out_tongue_winking_eye:
Jos se printti on pilattu niin osaat kyllä varmasti puhdistaa sen jos perehdyt asiaan. Helpommalla pääset toki jos käväset tuolla kirpparilla.

1 tykkäys

Kyllä :grin: meni tämä miten meni, sen verran kuumottavaa settiä, että taidan pitäytyä jatkossa Suomen/EU:n sisäisissä lähetyksissä. On vain sellainen kanta, että sitä ei eu:sta saa/sold out, niin houkutus oli liian suuri…

1 tykkäys

Nakkaan sen agariin, jos on yritetty pilata. Toivottavasti saan sillä pelastettua ja vielä parempi, jos menis sukkana näillä toimilla läpi

Mulla on kaverin kans prokkis tuossa kontekstissa. Yks kanadalainen kaveri keräilee meille näitä vähän harvinaisempia kantoja ja koitetaan sit keksiä miten ne sais tänne. Tyyppi on valmis vaikka ajamaan talvella jäätietä Venäjälle jos ei muuta keksitä.
Joitakin geenejä ei ole saatavina kuin kantaviljelminä koska niitä ei ole saatu vakautettua niin, että toistavat ominaisuutensa itiöistä lähtien. Täällä ei taida kenelläkään olla kokemusta esimerkiksi APE tai Enigma kasvustosta?

Oijoi! Huikee proggis. Kävi kyllä myös mielessä että jos jossain kohtaa tekis reissua sinnepäin, niin printtejä taskuun paluumatkalle.
Mulla on nimenomaan tulossa Tidal Wave 3 ja ymmärsin, että myyjä on alkuperäinen kehittäjä. Voit kuvitella että odotan printtiä kun kuuta nousevaa. Ilmeisesti tw saattaa tuottaa myös Enigman kaltaista kasvustoa, joten mielenkiinnolla odotan. Jos Enigmaa alkaa liikkumaan täällä, olen ensimmäisten joukossa käsi ojossa

Ps. Mietin myös, että olisiko tämä ketju ollut järkevämpi tuolla kasvatuspuolella, muillekin yleisen infon jakamiseksi tullin toimista tilauksissa?..

Kyllä tää ihan hyvä aihe omaan lankaansa on ainakin mun mielestä, mutta voi olla et sopisi kasvatuspuolelle. Tässäkin tuli yks hyvä juttu josta kannattaa varoitella ulkomailta tilatessa. Toi “Tidal wave” on markkinointi kusetusta eikä mikään oikea lajike. Cube on cube ellei sen geenijalostukseen ole käytetty aivan tajuttomasti aikaa ja vakavasti otettavaa yliopistotason vaivaa. Näitä lajikkeita ei ihan noin vaan synny kun joku rupee vähän kehittelee… Olet ostanut siis cubensiksen itiöitä.
Monessa cubensis kannassa on jonkin verran eroja itiöemän ulkomuodossa. Se ei tee siitä vielä eri lajiketta.

Cubensistahan se on joo. Sanoin väärin, jos kommentoin sitä eri lajikkeena. Olen eri mieltä tuosta markkinointikusetuksesta, mutta se jääköön eri keskusteluksi sitten jonkun toisen hoidettavaksi, en ihmettele, jos mielipiteitä löytyy joka lähtöön :grin: omapa on tilaukseni!

Lueskelin vähän tuosta ja ilmeisesti tuo “Tidal wave” tosiaankin toistaa näitä ominaisuuksia myös itiöistä kasvatettuna, eli jonkinlaista vakautta kai geeneissä on olemassa. Kuitenkin yleinen käsitys on, ettei se ole kovin yleistä vaan sitä joutuu etsimään agarviljelmien kautta ellei mukana ole roppakaupalla tuuria.

Vahvuudesta ja kasvatuksesta on ulkomaalaisilla foorumeilla kymmenittäin kokemuksia ja lisäksi netistä löytyy myös eri labratuloksia, eikä pelkästään “kilpailuista”. Oli niin tai näin, jos aihe kiinnostaa, voin ilmoitella tännekin tuloksista, mikäli lähetys vain saapuu perille ongelmitta. :slight_smile:

1 tykkäys

Juu ehdottomasti. Kuvia kiitos! :drooling_face::heart_eyes_cat:

1 tykkäys

Raporttia: perille tuli ihan sillä automaattisella tullauksella, sinetöidyssä pakkauksessa ja avaamattomana. :heart_eyes: En pysty viel pistämään tuota kasvamaan, mutta parin kuukauden sisällä kyllä.

4 tykkäystä

Kuinkahan näitä printtejä olisi mahdollista eksyä myös minun käsiini? Penis Envy ja sen variaatiot kiinnostavat erittäin suuresti, mutta en missään nimessä halua ottaa sitä riskiä että olisin virkavallan kanssa missään tekemisissä.

Mitenkä tuo EU:n sisältä tilaaminen? Googlella löytyy muutama paikka heti mistä saisi printtejä mikroskoopilla tutkittavaksi.

Hei

Mä googlasin tänään itiöitä ja päädyin sivustolle jossa pomppasi joku feikki virus-varoitus. Macistä ei löytynyt mitään epäilyttävää ja toimii. Se kuitenkin vähän peljästytti.

Hullun Mykologin oppaan linkit vie anonym.to -sivulle mutta sieltä etenin jonnekin bitcoin-mainokseen. Mä en uskalla edes pitää niitä sivuja auki että ehtisin lukea kunnolla. Vaikuttavat kaikki niin oudoilta.
Onko kenelläkään mitään käsitystä ovatko nuo mykologi-oppaan linkit luotettavia?

EU:n (tai Suomen) sisältä pitäisi tietenkin päästä tilaamaan …
Ei ole linnunradan liftarin helppoa päästä matkaan.

Mitäs versiota oppaasta luet? :thinking: