Harjoittele keskustelupalstan käyttöä täällä!

Upea uusi foorumi, tykkään tästä modernisoidusta lookista :ok_hand:

2 tykkäystä

Ekaa kertaa liikkeellä mut tääl mä vedän.

2 tykkäystä

Mistä tätä ajetaan?

Yritetään uudestaan.

Juurikin siitä

1 tykkäys

Moikka!
Uusi täällä (viimeksi 10-vuotta sitten olin täällä ja kylläpä on sivusto muuttunut!), eli harjoitellaan…

1 tykkäys

Viesti yhdistettiin ketjuun: Psilosybiini ja muut psykedeelit julkisuudessa

Testi

1 tykkäys

POLLI

Sitaatti Pollyt on niitä makeisia joista toiset pitävätä. Toiset eivät. Karamelli aikuiseen makuun.

  1. Kesä [päällä maan, kenties suomessa]
  2. Taivas
  3. Helvetti
  4. Mariaanienhaudan pohjassa 2 viikkoa - tietysti sukelluskellossa.

Peace and luv.

1 tykkäys

Hmm… hyvä testialue :slight_smile:

Moikka kaikille :person_raising_hand:

Täällä onkin foorumisofta vaihtunut sitten viime käynnin :smiley:

hellurei : )

1 tykkäys

Testi vastaukselle.

Olenko olemassa? Testiä

1 tykkäys

Mukavaa päivää kaikille:)

Tervehdys kaikille. Löysin foorumin hiljattain. En yleensä paljoa foorumeille postaile ja se lienee ihan luonteesta johtuvaakin. Olin lapsena ujo ja hiljaissemman sorttinen. Omassa porukassani kaverieni kesken tosin olin se “johtaja”. Oikeudenmukaisuus ja tasavertaisuus on varmaankin arvoistani ne tärkeimmät. Rasisti en oikein osaa olla koska näen ihmiset yhtenä lajina eli ns. kansainvälistyminen ei minua huoleta tipaakaan eikä ns. rotujen sekoittuminen jos niin voi edes sanoa. Näen sen väistämättömänä kehityssuuntana. Ihmiskunta tulee jonaina päivänä edustamaan ihmislajia. En osaa enää mitenkään epäillä sitä, etteikö maapallon ulkopuolista elämää olisi. Ja toivoisin, että joku maapallon ulkopuolinen laji tai selvä merkki elämästä esiintyisi meille jotta voisimme ottaa harppauksen kehityksessä eteenpäin.

Ensimmäisen kerran tutustuin varsinaisiin hallusinogeeneihin muistaakseni 1997. Koin sen monien muiden tavoin positiivisena käännekohtana elämässäni enkä tule sitä ikinä mitenkään katumaan vaikka myöhemmin tein virheitä joista aiheutui pitkäaikaisia ongelmia. Positiivisena koin turhien negatiivisten tunteiden katoamisen, luontaisen väkivaltaisuuden ja ulospäin purkautuvien aggressioiden merkittävänä laimenemisena. Yhteiskunnan vaatimusten ja odotusten aiheuttamat paineet katosivat kun tajusin ja koin, että maailmassa on paljon suurempia ja ihmeellisempiä asioita kuin olin aiemmin edes osannut kuvitella. Uskon, että tiedätte mitä silloin tarkoitetaan kun sanoo ensimmäisen kokemuksen jälkeen tuntevansa itsensä uudelleen syntyneeksi ja näkevänsä maailman ihan eri valossa. Paljon kauniimpana ja mielenkiintoisempana. 1997 kesä oli minulle se ensimmäinen hippikesä, koin vapautuvani vihdoinkin todellisesti yhteiskunnan vaativista kahleista. Käytin tuohon aikaan kannabista jota olin pössytellyt jo useamman vuoden ilman aikomusta siirtyä “kovempiin”… Tuona kesänä tutustuin happoihin. En osannut silloin suhtautua niihin oikein tai siis mikä nyt on oikein, mutta kunnioittavasti ja järjellä käyttäen. N.7kk meni aikalailla tripillä niin usein kuin kykeni eli vain toleranssinlaskupäiviä oli välissä. Hankkiminen ei ollut ongelma, välikäden kautta sai tilattua suoraan valmistajalta nestemäistä. Ankaralla kädellä tuli opittua, että liika on liikaa. Vuoden 1997 seitsemän kuukauden trippailun jälkeen pidin taukoa tämän vuoden helmikuuhun saakka eli n.13 vuotta.

Tuon 7kk:n jälkeen minulla jäi ns. trippi päälle jollain tasolla. Kahdeksaan vuoteen en nähnyt valkoista seinää valkoisena, vaan sellaisena elävänä värikkkänä “pikselöityneenä” siis aivan samoin kuin tv:n lumisade mutta pilkut olivat värikkäitä ja paljon pienempiä kuin tv:n lumisateessa on. Ja varjot elivät hämärässä tuon kahdeksan vuoden ajan. Näistä visuaalisista hallusinaatioista ei ollut mitään haittaa kuitenkaan. Se ei vaikuttanut ajokykyyn tai muuhun tarkkuutta vaativaan jossei sitten pitänyt tutkia valkoisen seinän valkotasaisuutta. :) Visuaalit olivat mielestäni vain positiivinen juttu, kun ne vuosien mittaan hälvenivät, niin niitä tuli ikävä. Kaikesta tuli tylsän arkisen näköistä… Mutta psyykkiset jutut olivat sitten kiusallisempia. En hallinnut aina ajatuksiani ja sain voimakkaita fläsäreitä joista kesti tunteja toipua. “Happoajatuksenjuoksu” jäi myös päälle joksikin aikaa viimeisimmästä huonosta tripistä. Tuntui, että joku muu ajatteli puolestani ja minä seurasin mutta silti pidin ajatuksia jotenkin ominani. Vaikea selittää, mitään ääniä päässäni ei ollut ja missään vaiheessa en joutunut psykiatriselle jaksolle mihinkään. Eli en kai ollut varsinaisesti psykoosissa, todellisuudentajuni säilyi eli tiesin mistä järjettömyydet johtuivat ja osasin suhtautua niihin järjellä. Kiusallisia ja häiritseviä ne olivat koska niitä ei voinut ennakoida saatika hallita, ne oli vain siedettävä. Hulluksi tulemisen pelko oli jatkuvaa johon sitten tein aika dramaattisen valinnan. Pahin “hulluus” kesti n. 1.5v. Kun väsyin, niin ajattelin, että tämän taytyy loppua ja vaihtoehtoina oli joko psykiatrinen hoito tai itselääkintä. Kallistuin jälkimmäiseen, ja aloin käyttämään heroiinia suljetun osaston ja voimakkaiden neuroleptien sijaan. Heroiinia oli saatavilla silloin jatkuvasti. Koukahdin käytännössä heti. Mutta tuolla taustalla ja pohjalla minusta ei tullut holtitonta nistiä. Aloin piikittämään hyvin myöhäisessä vaiheessa hukkaprosenttien minimoimiseksi ja käytin puhtaita välineitä aina. Kaksi kertaa "jouduin käyttämään hepatiitti C:n saastuttamia leluja, mutta käsittelin ne edes jotenkin ja vältyin tartunnalta. Ja olen välttynyt tähän päivään saakka. Varsinaista rikosrekisteriäkään en kasvatellut, hoidin asiat niin, etten vankeustuomiota saa. Sakkotuomioita on erilaisista huumausainerikoksista muistaakseni 7 kpl. Töissäkin kävin välillä ja hoidin asiat niin hyvin kuin pystyin.

No, nyt olen taas tällä polulla. Päihteiksini on valikoitunut kannabis ja hallusinogeenit. Huumekauppaa en käy ja nuo päihteet varmasti säilyvät käytössäni hautaan saakka. En aio niistä luopua koska ei ole mitään syytä. Hallusinogeenit ovat myös hyviä mielen työkaluja ja tarkoitukseni on käyttää niitä suhteellisen harvoin, joten en välttämättä kasva tämän alan harrastelijana kovinkaan kehittyneeksi. Tosin pidän ruokasienistä muuten, ja ruokasienten kasvatus saattaa ihan oikeasti napata ja kunnolla.

Päihteidenkäytöstäni yleisesti voin sanoa vaikka se saattaa jonkun korvaan kuulostaa ylimieliseltä niin se ei sitä ole, kieltolaki ei ole minua varten. Olen jo kokeillut ja käyttänyt lähes kaikki, kaikki on tuttua ja vähiten haitallisin ensisijainen päihde minulle on kannabis. Nyt sen käyttö on harvaa koska olen korvaushoidossa. Hallusinogeenit tulee toisena. Harvinaisena herkkuna pysyy luonnolliset opiaatit. Kovinkaan moni ei sitä usko, mutta kun sekin aineryhmä on käytetty loppuun, niin voin käyttää sitä hallitusti 0-2krt. vuodessa. Ja koskaanhan ei ole pakko käyttää mitään päihdettä. Pitkiä täysin puhtaitakin jaksoja varmasti tulee olemaan. Nykyään kun kannabikseen tunnutaan suhtautuvan vainoten ainakin monissa työpaikoissa niin mitään riskiä en aio ottaa työpaikan suhteen. Ei päihteet niin tärkeitä minulle ole, eikä ne sellaiseksi minulle saa tullakaan. Amfetamiinit eivät ole minua koskaan kiinnostaneet sen vertaa, että niitä haluaisin käyttämällä käyttää. MDMA tosin on poikkeus, mutta eipä ole siihenkään tullut koskettua vuosikausiin.

Taikasienifoorumille reggasin itseni kiinnostuksesta varsinkin suomalaisiin sieniin ja jonkinmoisen harrastelun aloittelun vetämänä. Ja sen tosiasian, että hallusinogeenien antamat kokemukset ovat jossain määrin kollektiivisia ja niistä on turhan tuntuista yrittää keskustella ihmisen kanssa jolla ei kokemusta ole. Trippailijoiden joukossa on myös paljon ihmisiä jotka ajattelevat järjettömyydestä samoin kuin minä :) Järki on yliarvostettua ja järjettömyys on ihan yhtä arvostettavaa kuin järjellisyys. Tässä kultturissa ja yhteiskunnassa järjettömyys ja sitä edustava tuntuu olevan joko sairasta tai laitonta. Halveksittavaa ja turhaa joka tapauksessa. O0

Iltaa! Tänne ei vissiin sen kummempia esittelyjä itsestä laiteta?

Terve vaan! Tietysti voi laittaa esittelyä tahtoessaan ja vaikka aloittaa ihan oikein jonkun Psiloinfolaiset esittäytyvät -ketjunkin esimerkiksi tänne Vapaa aihe -alueelle. Ihan hauska idea mielestäni :)

Esittelyketju ois tosi kiva :smiling_face: Ja samalla vois mainita, jos etsii ystäviä? Vai joku erillinen etsin ystävää/ deitti- ketju?
Esim. minulla ei ole ketään kenen kanssa tateista jutella ja olisi kiva kun olisi tattikaveri/-kavereita. Paljon hyödyllistä tietoa saa kyllä foorumilta mutta kuitenkin :thinking:

1 tykkäys

Aloita ihmeessä moiset ketjut, jos haluat.

2 tykkäystä